کشف دارو و تجهیزات پزشکی صهیونیستی و غربی در مقر تروریست‌ها در جنوب سوریه

کشف دارو و تجهیزات پزشکی صهیونیستی و غربی در مقر تروریست‌ها در جنوب سوریه
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 19:43

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه در جریان پاکسازی روستاها و شهرک‌های جنوب قنیطره در مواضع متعلق به تروریست‌ها یک بیمارستان با تجهیزات کامل کشف و ضبط کردند.

العالم- سوریه 

نیروهای مهندسی ارتش سوریه همچنان در حال پاکسازی روستاها و شهرکهای ریف جنوبی استان قنیطره واقع در جنوب این کشور هستند.

تروریستهای حاضر در این منطقه که در نزدیکی اراضی اشغالی قرار داشتند، توسط رژیم صهیونیستی و محور غربی حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی می‌شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نیروهای سوری در جریان پاکسازی روستاها و شهرکهای جنوب قنیطره در مواضع متعلق به تروریستها یک بیمارستان با تجهیزات کامل کشف و ضبط کردند.

نیروهای سوری مقادیر زیادی از داروهای ساخت کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی را در یکی از مقرهای تروریستها در روستای «بریقه» پیدا کردند.

نیروهای مهندسی سوریه در این روستا همچنین تجهیزات پزشکی مدرن و داروهایی را کشف کردند که ساخت آمریکا و فرانسه بود.

در میان این تجهیزات ابزارهای جدید جراحی و دستگاههای رادیولوژی و یک بخش مدرن جراحی کشف و مقادیر زیادی مُسکن، آنتی بیوتیک و واکسن ضبط شد.

این بیمارستان همچنین مجهز به سیستم گرمایشی بود و در آن یک آمبولانس جدید انگلیسی و چند خودرو کشف شد که تروریستها برای انتقال افراد زخمی خود از آن استفاده می‌کردند.

نیروهای سوری دو هفته پیش در جریان پاکسازی روستاهای «الرفید و البریقه» موشکهای آمریکایی، بمبهای اسرائیلی، موشک‌انداز، عینکهای دید در شب و مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی کشف کردند.

یگانهای مهندسی ارتش سوریه در آن زمان اعلام کردند که این تجهیزات متعلق به عناصر موسوم به گروه «کلاه سفیدها» بود.

در این منطقه هچنین مواد آرایشی و مجسمه‌های پلاستیکی کشف شد که شبیه اعضای بدن انسان بود تا از این طریق بتوانند اخبار کذب منتشر کنند.

منابع محلی حاضر در استان ادلب واقع در شمال سوریه هفته پیش اعلام کردند که احتمالا گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروههای وابسته به آن با همکاری کلاه سفیدها دست به انجام حمله شیمیایی بزند.

کلاه سفیدها یک گروه وابسته به مخالفان سوریه است که از سال 2013 در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها ایفا کرده است. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است اما در حقیقت علیه دولت سوریه فعالیت می‌کند.

این گروه که خود را به‌عنوان «گروه مردمیِ داوطلب برای امدادرسانی» یا «سازمان دفاع مدنی» سوریه به آسیب‌دیدگان در این کشور معرفى مى‌کند، مدعى است که علت اصلى تشکیل آن، نیاز فورى شهروندان سورى به کمک‌هاى انسانى در سایه تداوم درگیرى‌هاى نظامى در سوریه است.

بودجه این گروه فعال در سوریه به‌صورت سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است که توسط حامیان آن پرداخت مى‌شود. آمریکا رسما اوایل تیر ماه گذشته اعلام کرد که دونالد ترامپ با پرداخت ۶.۶ میلیون دلار به کلاه سفیدها در سوریه موافقت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها