امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش آماده مقابله با تهدیدات دشمن است

امیر واحدی: نیروی هوایی ارتش آماده مقابله با تهدیدات دشمن است
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 20:05

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با توان نظامی و دفاعی خود برای مقابله با تهدیدات دشمن، آمادگی دارد و دشمنان این نظام بدانند ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ما همچنان جان بر کف آماده دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

العالم- ایران/ سیاسی

امیر سرتیپ حمید واحدی جانشین نیروی هوایی ارتش در رژه هوایی مشترک ارتش و سپاه پاسداران در بندرعباس گفت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ ایران اسلامی در شرایطی که تحت فشار استکبار جهانی آمریکا، درگیری‌های جناح‌های وابسته به غرب و شرق، وارد جنگی شد که نیروهای نظامی هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر نگذاشته بود.

وی افزود: این در حالی بود که کمتر از دو ساعت از حمله رسمی عراق به ایران، عملیات انتقام توسط نیروی هوایی ایران انجام شد و طی ۲۴ ساعت عملیات کمان ۹۹ با ۱۴۰ فروند هواپیما اهداف نظامی ارتش بعث عراق را مورد هدف قرار داد و در فاصله زمانی نه چندان دور در ۷ آذر ۱۳۵۹، نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش عملیاتی مشترک تحت عنوان عملیات مروارید برای از بین بردن شناور های نیروی دریایی عراق آغاز کردند و در تاریخ ۱۵ فروردین ۱۳۶۰، نیروی هوایی عملیات اچ-۳ را انجام داد و با این عملیات که یکی از بی نظیر ترین عملیات‌های هوایی در تاریخ حساب می‌شود، خسارات سنگینی به عراق وارد کرد.

واحدی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم خود کفایی خاطر نشان کرد: این نیرو از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داشت ولی با خودباوری و خوداتکایی در جهت خودکفایی و رفع وابستگی  در امر قطعه سازی، ساخت هواپیمای صاعقه، آذرخش، آموزش دوره خلبانی، تعمیر، نگهداری و بهینه سازی پرنده‌ها، به لطف خدا و همت متخصصان و دانشمندان داخلی و جوانان برومند این مرز و بوم  در اکثر حوزه ها بطور ۱۰۰ درصد خودکفا شده ایم.

جانشین نیروی هوایی ارتش همچنین با تاکید بر به روز بودن تجهیزات نظامی و دفاعی مورد نیاز نیروی هوایی گفت: همه تجهیزات نظامی و فناوری‌های ما بومی است و در این زمینه به دیگران نیازی نداریم و در بحث تجهیزات گلوگاهی و تند مصرف اقدامات خوبی انجام شده  است.

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران با توان نظامی و دفاعی خود برای مقابله با تهدیدات دشمن، آمادگی دارد و دشمنان این نظام بدانند ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ما همچنان جان بر کف آماده دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

واحدی با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا درباره هم افزایی هرچه بیشتر ارتش و سپاه، اظهار کرد: برغم خواست دشمنان نظام برای ایجاد انشقاق و شکاف بین این دو نیرو در شرایط کنونی این دو سازمان در بهترین وضعیت از لحاظ هماهنگی و هم افزایی، در تأمین امنیت کشور و  آسایش مردم عزیزمان قرار دارند.

 وی در پایان تصریح کرد: ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی همواره برتری خود را به همه دنیا و دشمنان نشان داددیم و اکنون هیچ کشوری در منطقه مطلقا توان مقابله با ما را ندارد و ما مدافعینی قوی در برابر متجاوزین هستیم و همیشه تجاوزگر را از عملش پشیمان خواهیم کرد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها