سه عضو ائتلاف «عمار الحکیم» جدا شدند و به الفتح پیوستند

سه عضو ائتلاف «عمار الحکیم» جدا شدند و به الفتح پیوستند
چهارشنبه 28 شهريور 1397 - 20:21

یک عضو ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که سه عضو ائتلاف «الحکمة» به ریاست «سید عمار الحکیم» جدا شدند و به ائتلاف «الفتح» پیوستند.

 

العالم - عراق

«عامر الفایز» نماینده پارلمان عراق امروز چهارشنبه از جدایی سه عضو ائتلاف «الحکمة» به ریاست «سید عمار الحکیم» خبر داد.

وبگاه خبری شفق نیوز عراق به نقل از الفایز توضیح داد که «فراکسیون عمار الحکیم 19 کرسی (در انتخابات اخیر پارلمانی) کسب کرد و اکنون با جدا شدن سه نماینده، فقط 16 کرسی در اختیار دارد». 

الفایز با بیان اینکه این سه نماینده حسن المسعودی، زهره البجاری و لبنی رحیم هستند، تصریح کرد که این سه به ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری پیوسته‌اند.

پیشتر و در شانزدهم آگوست گذشته، نیز حدود 28 نماینده از ائتلاف «النصر» به ریاست حیدر العبادی نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور فعلی عراق جدا شده بودند که بارزترین چهره، فالح الفیاض رئیس سابق سازمان الحشد الشعبی بود.

به گفته این نماینده عراقی، هر سه عضو ائتلاف الحکمة با اختیار خود و بدون اینکه کسی آنان را تشویق یا ترغیب کند و به دلیل قبول داشتن برنامه ائتلاف الفتح، به این ائتلاف پیوسته‌اند. 

پارلمان عراق چهار روز پیش، محمد الحلبوسی را به ریاست پارلمان انتخاب کرد و قرار است هفته آتی روز سه‌شنبه نیز برای انتخاب رئیس جمهور تشکیل جلسه بدهد. پس از انتخاب رئیس جمهور فراکسیون اکثریت اعلام موجودیت خواهد کرد و این فراکسیون نامزد خود برای نخست‌وزیری را به رئیس جمهور معرفی خواهد کرد. 

جدا شدن نمایندگان از ائتلاف الحکمه و پیوستن آنان به ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری، شانس الفتح و متحدانش را برای تشکیل فراکسیون اکثریت افزایش می‌دهد و آنان شانس بیشتری برای تعیین نخست‌وزیر خواهند داشت. 

فارس

پربیننده ترین خبرها