رهبران دو کره به کوهنوردی رفتند

رهبران دو کره به کوهنوردی رفتند
پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 08:35

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی که به منظور شرکت در نشست سران در پیونگ یانگ به سر می برد صبح امروز پنجشنبه با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به کوهنوردی رفت.

 

العالم - آسیا

سران دو کره در یک رویداد نادر و با هدف تقویت روابط شخصی و نشان دادن موفقیت های نشست سران به کوهنوردی در کوه 'پکتو' (Paekdu) رفتند.

رهبران دو کره ساعت 7 صبح امروز فرودگاه بین المللی سونان پیونگ یانگ را با جت شخصی خود به مقصد فرودگاه کوچک 'سامیجیون' در نزدیک کوه 'پکتو' ترک کردند.

این کوه که بلندترین کوه شبه‌جزیره کره است در مرز چین و کره شمالی واقع شده است اهالی کره شمالی، کوه پکتو را مکانی مقدس و خاستگاه نیاکان خود می دانند.

مقامات دو کشور می گویند چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد رهبران دو کشور به قله چنجی (Chonji) مرتفعترین قله این کوه صعود خواهند کرد.

به گزارش ایرنا؛ 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی صبح روز سه شنبه در راس هیاتی 110 نفره به منظور دیداری سه روزه از کره شمالی وارد پیونگ یانگ شد.

'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی و 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه در پایان دور دوم مذاکرات خود در پیونگ یانگ، بیانیه اجلاس سران که بر اساس توافقات طرفین صورت گرفته است را امضا کردند.

طبق برنامه، رییس جمهوری کره جنوبی قرار است امروز پنجشنبه به سئول برگردد اما مقامات کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی می گویند برگشت وی ممکن است به دلیل شرکت در یک برنامه دوستانه، به تاخیر بیافتد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها