استناد اردوغان به تحریف در تاریخ

استناد اردوغان به تحریف در تاریخ
سه شنبه 11 مهر 1391 - 17:09

روزنامه تركيه اي يورت، اظهارات نخست وزير اين کشور در نشست عمومي حزب عدالت و توسعه را به مثابه اعلام واپسگرايي و استناد به تحريف هاي صورت گرفته در تاريخ دانست.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، اين روزنامه در سرمقاله اي تحت عنوان " كنگره بزرگ دروغ " نوشت: اردوغان به دستاوردهاي جمهوري تركيه و ارزش هاي آن حمله کرد، اما اين هجمه را با شجاعت و آشكارا انجام نداد، بلكه به دروغ پردازي پرداخت و بر خلاف واقعيت هاي تاريخي و مدارك علمي سخن راند؛ تا جايي كه تلاش كرد با فريبكاری از ارزش هاي مقدس نزد مردم براي رسيدن به اهداف ايدئولوژيك تنگ نظرانه خود برسد.

اين روزنامه تاكيد كرد: اردوغان مدعي شد كه دولت او آشتي دهنده ميان مردم و حكومت بود؛ اين در حالي است كه اردوغان مطالبات تعداد محدودي از اسلام گرايان تركيه را به عمد و با حيله گری مطالبات همه اسلامگرايان در تركيه جلوه داد.

به نوشته روزنامه يورت، جلوگيري از مشاركت برخي از رسانه هاي مخالف دولت و حزب عدالت و توسعه از شركت در كنگره اين حزب و پوشش خبري آن، نشان دهنده خوي استبدادي و فاشيستي اين دولت است، كه شهروندان را از حقوق و آزادي هاي خود محروم مي كند.

اين روزنامه همچنين تاكيد كرد كه حزب عدالت و توسعه قوي نيست، بلكه مخالفان نظام در تركيه ضعيف هستند و اردوغان، قدرت خود را وام دار ضعف مخالفان و ناتواني آن ها در فعاليت تاثيرگذار سياسي است.

در اين ميان روزنامه تركيه اي "ملي گوروش" با انتقاد از اظهارات اردوغان در كنگره سراسري حزب عدالت و توسعه، اين اظهارات را غيرمخلصانه ارزيابي و تاكيد كرد كه اردوغان يكي از روساي شركت كننده در اجراي طرح خاورميانه بزرگ است.

اين روزنامه تاكيد كرد: اردوغان اموال مردم تركيه و ثروت‌هاي ملي را بدون اين كه اهميتي به خريدار داشته باشد، به بيگانگان فروخت. او از طريق مشاركت در ايجاد سپر موشكي در منطقه كوراجيك وابسته به شهر ملطيه با كشورهاي سركوب كننده ملت ها همكاري مي كند زيرا اين سپر موشكي با هدف حمايت از اسرائيل ايجاد شده است. از سوي ديگر، اردوغان، بنادر و فرودگاه هاي تركيه را به روي ارتش آمريكا گشود تا به عراق حمله كنند.

روزنامه "ملي گوروش" خاطر نشان كرد كه حزب عدالت و توسعه نتوانست در ده سال گذشته، از وابستگي به سياست هاي غرب برهد، این حزب در برابر كشتار مسلمانان جهان تماشاگر ايستاد و با همه درخواست هاي پيمان ناتو موافقت كرد، و در راه نابودسازي ارزش هاي اخلاقي و معنوي در جامعه تركيه تلاش كرد.

از سوي ديگر امين چولاشان نويسنده و روزنامه نگار تركيه اي، از اقدام دولت حزب عدالت و توسعه در جلوگيري از مشاركت رسانه هاي مخالف در نشست عمومی اين حزب انتقاد كرد و گفت: دولت اردوغان بر اين گمان است كه از قدرت زيادي برخوردار است و اين وضع تا ابد ادامه خواهد يافت، در حالي كه بسياري از احزاب چنين نشست‌هايي برگزار كرده اند و در حال حاضر ديگر هيچ اثري از آن ها در حيات سياسي كشور وجود ندارد.

 

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها