کشتار غیر مستقیم بیماران یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی

کشتار غیر مستقیم بیماران یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی
پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 14:40

وزارت حمل و نقل یمن اعلام کرد ائتلاف تجاوز به یمن مانع ورود هواپیماهای مخصوص بیماران بر اساس توافق با سازمان ملل به فرودگاه بین المللی صنعا شد.

العالم - یمن

به گزارش خبرنگار العالم در یمن وزارت حمل و نقل یمن با صدور بیانیه ای به نقل از کمیته عالی پزشکی اعلام کرد تا کنون سه نفر از کسانی که قرار بوده است طبق توافق برای مداوا با هواپیما به خارج از یمن منتقل شوند، فوت شده اند.

در این بیانیه تصریح شده است بقیه بیماران نیز چنانچه بلافاصله به خارج اعزام نشوند، دچار همین سرنوشت می شوند.

در این بیانیه آمده است: وزارت حمل و نقل خبرهای مربوط به ایجاد پل هوایی از طریق فردوگاه بین المللی صنعا برای انتقال بیماران به مدت دو سفر در ماه را –بر اساس توافق سازمان ملل- از نزدیک به دقت رصد می کند.

در این بیانیه آمده است کشورهای متجاوز در دهن کجی آشکار به توافقهای سازمان ملل و به منظور کشتار هر چه بیشتر مردم یمن، مانع ورود هواپیماها به فرودگاه بین المللی صنعا می شود.

در بیانیه همچنین تصریح شده است که اقدام دشمن در جلوگیری از ورود هواپیما به صنعا مایه دلسردی و تشدید وخامت اوضاع جسمی و روحی بیماران شده است.

وزارت حمل و نقل یمن در این بیانیه از سازمان ملل و سازمان های بشردوست و حقوقی خواست در مقابل سرسختی و لجبازی ائتلاف تجاوز به یمن بایستد همچنین بر ضرورت صدور قطعنامه بین المللی به منظور پایبند کردن ائتلاف نتجاوز به باز بودن فرودگاه بین المللی در مقابل تمام سفرها و تمام اقشار جامعه تأکید کرد.

همچنین تصریح کرد که این سفرها از سوی سازمان ملل برنامه ریزی و هماهنگ شده است هر چند که پاسخگوی حداقل نیازهای انسانی ضروری بیمارانی که نیاز ضروری به سفر دارند نیست. طبق آمارهای وزارت بهداشت تعداد این بیماران بیش از 200 هزار نفر است.

پربیننده ترین خبرها