سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

تلاش برای از بین بردن برجام هرگز اقدام عاقلانه ای نبوده است

تلاش برای از بین بردن برجام هرگز اقدام عاقلانه ای نبوده است
پنج‌شنبه 29 شهريور 1397 - 19:12

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: تلاش برای از بین بردن دستاوردهای دیپلماسی جهان نظیر توافقنامه برجام، هرگز اقدام عاقلانه ای نبوده است.

العالم- آسیا 

«محمد فیصل» روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران در خصوص اهمیت برجام و پیامدهای خروج آمریکا از این توافق، گفت: هر نوع اقدام برای تضعیف برجام، جایگاه گفت و گوهای دیپلماتیک بین المللی برای رفع موضوعات مورد مناقشه در جهان را تضعیف می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با بیان نقش برجام در تامین امنیت و ثبات در جهان گفت:برجام الگویی مناسب برای رفع اختلافات پیچیده با استفاده از اهرم دیپلماسی است.
اخیرا دولت پاکستان از همه طرف های توافق نامه برجام خواست برای پایداری صلح جهانی به این توافقنامه هسته ای احترام بگذارند و در راستای تقویت آن گام بردارند.
توافقنامه بین المللی برجام، سال 2015 میلادی بین جمهوری اسلامی ایران و قدرتهای جهانی موسوم به کشورهای 1+5 پس از دو سال گفت و گوهای مستمر و پیچیده امضاء شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه می به بهانه های واهی و بدون اهمیت دادن به واکنش های جهانی از این توافقنامه خارج شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، همچنین از ادامه گفت و گوها بین مقامات پاکستان و افغانستان خبر داد و گفت : دومین نشست گفت و گوهای اسلام آباد و کابل موسوم به طرح اقدام پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی، ماه اکتبر در اسلام آباد برگزار می شود.
فیصل گفت: در مکانیسم جدید گفت و گوها بین مقامات بلند پایه پاکستان و افغانستان، پنج کمیته فعالیت می کنند که هدف از آن گسترش روابط دو جانبه و رفع سوء تفاهم ها بین دو کشور است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها