شلیک موشک یمنی به جنوب عربستان و بازپس‌گیری چند منطقه مرزی

شلیک موشک یمنی به جنوب عربستان و بازپس‌گیری چند منطقه مرزی
جمعه 30 شهريور 1397 - 00:16

ارتش یمن همزمان با پیشروی در جبهه‌های شمال و ساحل غربی این کشور، یک موشک به مواضع نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی در داخل خاک عربستان شلیک کرد.

العالم - یمن

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی عملیات‌های خود در ۲۴ ساعت گذشته توانستند مواضع متجاوزان ائتلاف سعودی را در شمال و غرب یمن مورد حمله شدید قرار دهند.

این نیروها روز پنج‌شنبه (۲۹ شهریور) موفق شدند بعد از درگیری‌های سخت، چندین منطقه مرزی بین «حرض» یمنی (واقع در استان شمالی حجه) و «الطوال» سعودی را از متجاوزان ائتلاف سعودی پس بگیرند.

همزمان با آزادسازی و پاکسازی این مناطق کمی آن طرف‌تر از منطقه مذکور، یگان موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه چهارشنبه با یک موشک بالستیک «زلزال یک» محل تجمع نیروهای «اجاره‌ای» ائتلاف سعودی را در غرب «مجازه»، واقع در منطقه «عسیر» عربستان سعودی خبر دادند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه «ساحل غربی» همچنین موفق شدند عملیات نظامی موفق علیه نظامیان ائتلاف سعودی و «نیروهای مزدور» این ائتلاف در منطقه «الدریهمی» (واقع در استان الحُدیده) انجام دهند.

شبکه «المسیره» یمن با اشاره به این عملیات، از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای متجاوز در منطقه مذکور خبر داد.

به دنبال سومین دور از حملات گسترده ائتلاف سعودی-اماراتی برای اشغال استان الحدیده و شهر بندری آن که از ۲۱ شهریور شروع شده، ارتش یمن از اعزام نیروهای تازه نفس و زبده‌تری به جبهه ساحل غربی خبر داد.

همزمان با اعزام این نیروها، تجهیزات نظامی و زرهی از شهر صنعاء، پایتخت یمن به استان الحدیده این کشور ارسال شده است.

طی حملات اخیر ائتلاف سعودی-اماراتی برای اشغال شهر بندری الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای دولت مستقر در صنعاء بوده و بیشترین کمک‌های انسانی از بندر این شهر به مناطق مختلف یمن ارسال می‌شود، نظامیان تحت امر این ائتلاف که عموما اجاره‌ای و مزدور هستند، توانستند با حملات هوایی گسترده خود را به ۱۶ کیلومتری جاده «صنعاء-الحدیده» برسانند.

هدف ائتلاف سعودی از حمله به این جاده، قطع ارتباط صنعاء با الحدیده و به تبع آن قطع امداد رسانی به جبهه ساحل غربی بود که با مقاومت و عملیات نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، متجاوزان متحمل شکست شده و مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها