واشنگتن: ایران مسئول تعرض به اماکن دیپلماتیک در عراق است!

واشنگتن: ایران مسئول تعرض به اماکن دیپلماتیک در عراق است!
جمعه 30 شهريور 1397 - 01:33

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ادعای اینکه ایران در حال بی‌ثبات کردن منطقه است، گفت تهران را مسئول آسیب رسیدن به اماکن دیپلماتیک در عراق می‌داند.

العالم - آمریکا

«هیدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد جمعه با تکرار ادعاها علیه ایران، گفت که تهران را مقصر هر نوع آسیب رسیدن به اماکن دیپلماتیک خود در عراق می‌داند.

به نوشته  «اسکای نیوز» نوئرت در نشست خبری روزانه با ادعای اینکه ایران در حال بی‌ثبات کردن غرب آسیا است، افزود: «(ایران) به حمله علیه کشورهای مختلف با استفاده از گروه‌های شبه‌نظامی وفادار به خود، ادامه می‌دهد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوالی درباره چرایی قطع کمک هزینه آمریکا برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فلسطینی در قدس شرقی، مدعی شد: «تشکیلات خودگردان فلسطین مسئول قطع حمایت مالی ما از بیمارستان‌های قدس است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سپس شرط بازگشت حمایت‌های مالی آمریکا به فلسطینیان را، قطع پرداخت حقوق از سوی تشکیلات خودگردان به خانواده‌های شهدا و زندانیان فلسطینی عنوان کرد.

نوئرت همچنین با ابراز نگرانی درباره وضعیت انسانی در مصر و نقض آزادی رسانه و بیان در این کشور، از قاهره خواست که حقوق خبرنگاران بازداشت شده را رعایت کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها