روزنامه هنگ کنگی: سفر هیات اقتصادی چین به آمریکا احتمالا لغو شود

روزنامه هنگ کنگی: سفر هیات اقتصادی چین به آمریکا احتمالا لغو شود
جمعه 30 شهريور 1397 - 07:41

یک روزنامه هنگ کنگی نوشت چین در حال بررسی احتمال لغو سفر هیات چین به آمریکا برای انجام پاره ای از گفت و گوهای اقتصادی و تجاری است.

العالم- آسیا 

'استیون منوچین' وزیر خزانه داری آمریکا ماه جاری میلادی به شکلی غیر منتظره از چین برای اعزام هیاتی برای گفت و گوهای مذکور خبر داد اما حالا روزنامه ساوت چاینا از احتمال انجام نشدن این سفر خبر داده است.
این روزنامه روز جمعه خاطر نشان کرد منابعی از دولت که نخواسته اند به دلیل حساسیت موضوع نامشان فاش شود گفته اند دولت و حزب حاکم بررسی درباره این سفر را شروع کرده اند.
قرار بر این بوده است که ریاست این هیات را 'لیوخه' مشاور ارشد اقتصادی و معاون رییس جمهوری خلق چین بر عهده داشته باشد که هنوز موضوع سفر در هاله ای از ابهام است.
از سوی دیگر دونالد ترامپ رییس جمهورث آمریکا در تازه ترین توییت خود به تعرفه 60 میلیارد دلاری چین بر روی کالاهای آمریکایی واکنش نشان داده و آورده است: ما ظاهرا انتخابی بجز اینکه همه محصولات چینی معادل 267 میلیارد دلار دیگر را نیز مشمول تعرفه قرار دهیم، نداریم.
وی به چین هشدار داده است که سعی نکند با این کارها بر صنایع و کشاورزی آمریکا تاثیر بگذارد و افزوده است که اگر راهی دیگر نباشد آمریکا همه اقلام وارداتی از چین را مشمول تعرفه قرار می دهد.
او این هفته برای 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چین 10 درصد تعرفه در نظر گرفت که از ابتدای سال آینده میلادی به 25 درصد افزایش می یابد و ساعاتی پس از آن چین از تعرفه بر روی 60 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا بین 5 تا 10 درصد خبر داد.
در همین حال نشریه هنگ کنگی در گزارش خود آورده است که اکنون این خطر وجود دارد که چین در میانه جنگ تجاری با آمریکا تنها بماند زیرا ترامپ در حال فشار بر کشورهای دیگر از جمله اروپا است که با آمریکا برای فشار بیشتر بر چین همراه شوند.
اتاق بازرگانی آمریکا در چین از بابت این اتفاقات ابراز ناخرسندی کرده و در بیانیه ای آورده است که چنین تعرفه های فزاینده ای از سوی دو کشور به بازرگانان و تجار آمریکایی در چین بشدت لطمه خواهد زد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها