معاون برون مرزی صدا و سیما تأکید کرد:

تهدید بی‌سابقه خبرنگاران در سوریه

تهدید بی‌سابقه خبرنگاران در سوریه
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 06:56

معاون برون مرزي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، تهديد مکرر خبرنگاران در سوريه را در دنيا بي سابقه دانست.

"محمد سرافراز" پس از عیادت از مدیر دفتر العالم در دمشق، که برای درمان جراحات به تهران منتقل شده، تأکید کرد: در سوریه فقط خبرنگاران شبکه های ایرانی نیستند که مورد حمله قرار می گیرند.

وی افزود: هر خبرنگاری که از درون خاک کشور سوریه، برخلاف شبکه‌های عربی و انگلیسی زبانی که بیش از یک سال و نیم است مدعی سقوط دولت سوریه ظرف یک ماه هستند اطلاع رسانی کند، مورد حمله قرار می گیرد.

سرافراز تأکید کرد: خبررسانی این شبکه‌ها با مشکل مواجه شده، زیرا اطلاعاتی که آنها می دهند دچار تناقض است و جنگ روانی آنها به نتیجه نرسیده؛ به همین دلیل آنها از خبرنگارانی که واقعیت‌های  جبهه مقاومت را از درون سوریه منعکس می کنند بسیار عصبانی هستند.

معاون برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در سوریه خبرنگاران را به طول شخصی و گروهی به طور مکرر تهدید می کنند، و این موضوع کاملا در کار خبر رسانی در دنیا بی سابقه است .

سرافراز گفت: امیدواریم از این به بعد دیگر شاهد ترور خبرنگاران هیچ رسانه دنیا نباشیم.

سرافراز هفته قبل نیز در مصاحبه تلویزیونی، با اشاره به تهدید خبرنگاران پر‌س‌تي‌وي و العالم در دمشق در روزها‌و ماه‌هاي گذشته، و ارسال پيام‌هاي تهديد‌آميزي از سوي نظام سلطه برای آنها، گفته بود: خبرنگاران و تصويربرداران در صحنه نبرد مصون هستند، و این درحالی است که در جنگ سوريه به صورت مكرر خبرنگار و مسئول دفتر پرس‌تي‌وي و العالم مورد تهديد قرار گرفته اند.

وي با اشاره به سابقه خدمت مسئول دفتر پرس‌تي‌وي و العالم در طول سالهاي گذشته اظهار داشت:  وي در جريان جنگ 33 روزه اسرائيل عليه لبنان در مناطق بمباران جنگ، مشغول اطلاع‌رساني بود.

انتقال حسین مرتضی به تهران

"حسین مرتضی" هفته قبل هنگام پوشش خبر حمله به مقر فرماندهی ستاد کل ارتش سوریه در دمشق از سوی عناصر مسلح هدف گلوله قرار گرفت و مجروح شد؛ وی دیروز برای تکمیل درمان به تهران انتقال یافت.

در این حمله "مایا ناصر" خبرنگار شبکه "پرس تی وی" به شهادت رسید.

این دومین بار است که حسین مرتضی به صورت مستقیم هدف گلوله عناصر مسلح قرار می گیرد.

حسین مرتضی پس از بستری شدن در بیمارستانی در تهران، رسانه‌های وابسته به کشورها و جریانهای متخاصم با سوریه را به تحریک عناصر مسلح برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران در این کشور متهم کرد.

وی افزود: همه رسانه‌ها و خبرنگارانی که در سوریه عملکردشان مطابق با سیاست گروه های مسلح و حامیان آنها نیست، هدف قرار می گیرند.

رسانه های وهابی مانند شبکه ماهواره ای "وصال" تا کنون بارها به صورت علنی خواستار قتل حسین مرتضی در سوریه شده اند.

 

حسین مرتضی، مایا ناصر و تیم خبری العالم و پرس تی وی در دمشق، بارها از سوی عناصر و گروه های مسلح تهدید به مرگ شده اند.

رسوایی رسانه‌های متخاصم و افشای دروغ بودن خبرسازی‌ها و جنجال های تبلیغاتیشان علیه سوریه، به دلیل پوشش دقیق و لحظه به لحظه رویدادهای این کشور از سوی این تیم خبری، دلیل اصلی تهدیدها به شمار می آید.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها