جنگنده‌های انگلیس و فرانسه، بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه را رهگیری کردند

جنگنده‌های انگلیس و فرانسه، بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه را رهگیری کردند
جمعه 30 شهريور 1397 - 10:44

منابع خبری از به پرواز درآمدن جنگنده‌های فرانسه و انگلیس به منظور رهگیری بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه بر فراز دریای شمال خبر دادند.

العالم- اروپا

وزارت دفاع روسیه در ساعات پایانی روز پنجشنبه (دیروز) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دو بمب‌افکن راهبری «Tu-160» روسیه مأموریت پروازی برنامه‌ریزی شده خود را بر فراز آب‌های بین المللی دریای منجمد شمالی به انجام رسانده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، این مأموریت حدود 14 ساعت به طول انجامید که بر فراز بخش‌هایی از دریای بارنتز که از اقیانوس منجمد شمالی منشعب می‌شود، انجام گرفته است.

ارتش روسیه همچنین تأکید کرد: «در مراحل جداگانه‌ای از مسیر پروازی این دو بمب‌افکن، جنگنده‌های «یوروفایتر تایفون» و «اف-16» نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نیز سایه به سایه بمب‌افکن‌های روسیه حرکت می‌کردند».

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد که پرواز جنگنده‌های روس در تطابق کامل با قوانین بین‌المللی و بدون نقض حریم هوایی کشور سوم انجام گرفته است.

وزارت دفاع انگلیس نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور دو هواپیمای روس را که نزدیک حریم هوایی انگلیس شده بودند، تحت نظر گرفته است.

بنا بر بیانیه لندن، «جنگنده‌های انگلیس هواپیماهای روسیه را در مسیر شمالی به خارج از محدوده منافع انگلیس هدایت کردند».

با این وجود، «گوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس این رویداد را «یکی دیگر از نمونه‌های یادآورکننده چالش نظامی بسیار جدی که مسکو به لندن تحمیل کرده» توصیف کرده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز گزارش کرد که جنگنده های فرانسه و انگلیس برای تحقیق درباره پرواز جنگنده روس بر قراز دریای شمال به سرعت به پرواز درآمدند. یک سخنگوی نیروی هوایی فرانسه نیز به خبرگزاری «رویترز» گفت که یک یا چند هواپیمای روس شناسایی شده که البته اقدامات آنها خصمانه ارزیابی نشده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها