ریابکوف: آمریکا هرگز نمی‌تواند خواسته‌هایش را به روسیه دیکته کند

ریابکوف: آمریکا هرگز نمی‌تواند خواسته‌هایش را به روسیه دیکته کند
جمعه 30 شهريور 1397 - 14:40

معاون وزیر خارجه روسیه گفته است آمریکا نمی‌تواند با در پیش گرفتن سیاست وضع تحریم‌ها علیه روسیه، خواسته‌های خود را به مسکو تحمیل کند.

العالم - اروپا

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) تأکید کرد، تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بی‌حاصل بوده و واشنگتن با این روند نخواهد توانست خواسته‌های خود را به روسیه دیکته کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، ریابکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما به نظارت بر اقدامات آمریکا در وضع تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه می‌دهیم... تحریم در آمریکا به نظر می‌رسد به یک سرگرمی ملی تبدیل شده چرا که اقدامات ضدروسی روز گذشته این کشور شصتمین مورد از سال 2011 میلادی تاکنون بوده است».

وی ادامه داد: «فهرست‌های سیاه و متعدد آمریکایی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. این مسئله به یک مسئله خنده‌دار تبدیل شده اما به هر حال وجود دارد».

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد: «تمایل قابل توجهی در میان سیاستمداران آمریکایی برای دنبال کردن این رویه مشاهده می‌شود، سیاستمدارانی که اکثر آنها زندانی عقاید شخصی خودشان شده‌اند و امید دارند بتوانند به خیال خود حرفشان را به کرسی بنشانند و شرایطشان را به روسیه تحمیل کنند اما هرگز چنین امری محقق نخواهد شد».

این دیپلمات روس افزود: «ما پیشنهاد می‌دهیم که عاملان تحریم‌ها در واشنگتن دست‌کم به صورت سطحی هم شده با تاریخ کشور ما آشنا شوند تا بلکه از این آب در هاون کوبیدن‌های بیهوده دست بردارند.»

وی ادامه داد: «علاوه بر این بد نیست که مفهوم ثبات جهانی را نیز برای آنها یادآور شد، مفهومی که آنها با افزایش تنش‌ها در روابط میان روسیه و آمریکا، آن را خدشه‌دار کرده‌اند».

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه هشدار داد: «بازی با آتش احمقانه است چرا که می‌تواند بسیار خطرناک باشد».

بنا بر این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه یک فرمان اجرایی را به امضا رساند که طبق توضیحات ارائه شده از جانب دولت آمریکا، به منظور  تشدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تنظیم شده بود.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد که این سند به وزارت دارایی آمریکا این اختیار را می‌دهد تا «اقداماتی محسوس برای اجرای تحریم‌های بیشتر و ارائه دستورالعمل به نهادهای دولتی آمریکا برای اتخاذ تمام اقدامات لازم در محدوده اختیارات خود برای تضمین اجرای کامل تحریم‌های نامبرده» در نظر گیرد.

خبرگزاری «تاس»‌ گزارش کرد که بررشی متن این حکم و نامه ضمیمه آن به رئیس کنگره آمریکا، هیچ سوالی درباره نیت واشنگتن برای وضع تحریم‌های محدودساز بیشتر علیه روسیه باقی نمی‌ماند.

بر اساس این گزارش، حکم رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌هایی را فهرست کرده که دولت این کشور بنا بر متن این سند، «مجبور به اجرای آنها علیه روسیه» مطابق با قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به «قانون کاتسا» است که شامل «ممنوعیت ارائه وام به اشخاص تحت تحریم‌ها از جانب نهادهای مالی آمریکایی، توقیف تمام دارایی‌های اشخاص و نهادهای تحت تحریم در داخل کشور آمریکا، منع سرمایه‌گذاری شهروندان آمریکایی به نفع اشخاص تحت تحریم‌ها و یا خرید دارایی‌های قابل توجه آنها و منع ورود این افراد به داخل آمریکا» و موارد دیگر می‌شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، قانون کاتسا را در تابستان سال 2017 میلادی تأیید و به امضا رساند. متن این قانون تحریم‌های مختلفی را علیه روسیه، ایران و کره شمالی که به طور خاص در این متن از آنها به عنوان دشمنان آمریکا یاد شده، وضع می‌کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها