آزادی پسران «حسنی مبارک» با قید وثیقه

آزادی پسران «حسنی مبارک» با قید وثیقه
جمعه 30 شهريور 1397 - 16:21

علاء و جمال دو پسر «حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع مصر که در پرونده کلاهبرداری از بورس بازداشت شده بودند، با قید وثیقه آزاد شدند.

العالم - مصر

دادگاه جنایی قاهره حکم آزادی علاء و جمال را به قید وثیقه به ارزش ۱۰۰ هزار پوند (حدود ۵.۶ هزار دلار) برای هر یک، صادر کرد.

این دو پسر مبارک پنج روز پیش در خصوص پرونده کلاهبرداری از بورس دستگیر شده بودند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، این حکم دادگاه ساعاتی پس از آن صادر شد که دادگاه تجدیدنظر قاهره (عالی‌ترین دادگاه جنایی مصر) با درخواست متهمان این پرونده در خصوص تغییر هیأت منصفه دادگاه موافقت کرد.

دادگاه جنایی قاهره اخیرا به ریاست قاضی «احمد ابوالفتوح»، حکم دستگیری علاء و جمال در ارتباط با پرونده کلاهبرداری از بورس را صادر کرده بود.

«حسن هیکل» فرزند مرحوم «محمد حسنین هیکل» نویسنده مشهور مصری و دو نفر دیگر به نام‌های «احمد فتحی» و «یاسر الملوانی» از متهمان این پرونده هستند.

«عبدالمجید محمود» دادستان کل اسبق مصر، اتهام کلاهبرداری از بورس و کسب غیرقانونی مبلغ مالی به ارزش دو میلیارد و ۵۱ میلیون و ۲۸ هزار و ۶۴۸ پوند را وارد کرده است.

این افراد همچنین با اتهام فروش بانک ملی با هدف کسب سود و مساعدت برخی افراد به منظور دستیابی به سهام این بانک از طریق یکی از شرکت‌ها در قبرس، مواجه هستند.

پربیننده ترین خبرها