کنایه نماینده آیت‌الله «سیستانی» در کربلا به برخی شخصیت‌های سیاسی عراق

کنایه نماینده آیت‌الله «سیستانی» در کربلا به برخی شخصیت‌های سیاسی عراق
جمعه 30 شهريور 1397 - 17:16

نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز کربلا، درباره عدم پایبندی برخی از شخصیت‌های سیاسی کشور به نصیحت مرجعیت، هشدار داد.

العالم - عراق

حجة الاسلام و المسلمین«سید احمد الصافی» نماینده مرجعیت عالی شیعیان در عراق در خطبه‌های نماز جمعه امروز در داخل صحن شریف حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی، بر ضرورت شنیدن پیام پایبندی به راه امام حسین تاکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات» وی تاکید کرد: اکنون کسانی هستند که نماینده راه و خط حسینی هستند و  برخی نماینده راه و خط دیگری هستند و به نصیحت، نصیحت‌گر امینی که خیر همه را می‌خواهد، گوش نمی‌دهند.

نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلای معلی، با کنایه به برخی شخصیت‌های سیاسی کشور افزود: انسان به مرحله‌ای می‌رسد که دیگر نصیحت را نمی‌شنود همان‌گونه که سید الشهداء، امام حسین (ع)، 14 قرن پیش در واقعه طف آنها را نصیحت کرد اما آنها گوشهایشان را گرفتند و برخی با جهل و برخی با درایت و آگاهی با امام جنگیدند.

وی افزود: حب دنیا و دستاوردهای دنیوی و نداشتن گوش شنوا، موجب می‌شود که انسان به گناه افتخار کند و در نهایت سقوط کند.

به گفته منابع آگاه نزدیک به مرجعیت عالی شیعیان در عراق، آیت‌الله سیستانی در تماسی که طرف‌های مختلف - به طور مستقیم یا غیر مستقیم - با وی برقرار کرده‌اند، اعلام کرده که نخست‌وزیری را که از میان شخصیت‌های سیاسی که طی سالهای گذشته در قدرت بوده‌اند، تایید نمی‌کند و هیچ تفاوتی میان شخصیت‌های سیاسی مستقل یا وابسته به احزاب مختلف وجود ندارد.

 وی افزود که دلیل این مخالفت مرجعیت نیز این است که اغلب مردم به این افراد امیدی ندارند که بتوانند وضعیت کشور را بهبود دهند و با فساد مبارزه کنند. لذا مرجعیت خواستار انتخاب فردی شایسته، پاک‌دست، شجاع، قاطع و دارای ویژگی‌هایی که در خطبه‌های نماز جمعه کربلا در 27 ژوئیه ذکر شد، است.

فارس

پربیننده ترین خبرها