انتقاد ازحمايت انگليس ازرژيم تروريستي بحرين

انتقاد ازحمايت انگليس ازرژيم تروريستي بحرين
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 09:26

لندن (العالم) ـ سياستمدار بريتانيايي از اقدام انگلستان مبني بر حمايت از دولت خشن و تروريست بحرين انتقاد كرد و گفت: مردم بحرين خواستار برقراري دموكراسي و رعايت حقوق بشر هستند.

"رودني شكسپير" رئيس كميته مبارزه با شكنجه در بحرين روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: رژيم آل خليفه از مشروعيت قانوني و اخلاقي برخوردار نيست و كشور را با زور اداره مي كند و اگر مقامات بحريني مجال داشه باشند شكنجه، بازداشت افراد و استفاده از گازهاي سمي را افزايش مي دهند.

وي افزود: همه شهروندان بحريني اعم از شيعيان و اهل تسنن مي دانند كه چگونه بايد از شر اين رژيم نامناسب و عقب مانده رها شوند.

شكسپير درخصوص موضع انگلستان درقبال حوادث بحرين با اشاره به بيانيه اخيرسفير انگليس مبني بر آرام بودن اوضاع بحرين اظهار داشت: اين بيانيه با واقعيت تناسب ندارد زيرا اعتراضهاي مردمي در بحرين رو به افزايش است و تظاهركنندگان به تظاهرات و اعتراض هاي خود ادامه خواهند داد.

وي افزود: انگلستان رژيم بحرين را با ارسال سلاح، تجهيزات، مهمات و آموزش نيروها حمايت مي كند و خشونت عليه مردم نيز ناشي از تلاش براي حفظ قدرت است بنابراين سازش امكان ندارد.

سياستمدار بريتانيايي گفت: ما مي دانيم كه رژيم بحرين به روي اعتراض كنندگان اسلحه كشيده آنها را مي كشد و از سويي به آنان مي گويد خواهان آشتي و سازش است در حالي كه تا زندانيان سياسي آزاد نشوند، سازشي برقرار نخواهد بود.

شكسپير گفت: شيخ مشيمع از رهبران سياسي زنداني بحريني بيمار است و بسياري از زندانياني كه تحت شكنجه قرار دارند نيز بيمار هستند بنابراين پيش از هر سازشي همه آنها بايد آزاد شوند.

وي خاطرنشان كرد: كشتار مردم را نمي توان با پول جبران كرد بلكه بايد همه قاتلان و شكنجه كنندگان و كساني كه دستور زنداني كردن افراد را صادر كرده اند به سزاي كردار خود برسند و سپس رژيم با حضور ناظران انتخابات برگزار كند.

Fz-29-15:05

پربیننده ترین خبرها