رسوایی جاسوسان قطری در فرودگاه بیروت

رسوایی جاسوسان قطری در فرودگاه بیروت
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 09:57

روزنامه الديار لبنان از قاچاق محرمانه صدها ميليون ريال قطري از طريق فرودگاه بين المللي بيروت، جهت حمايت از تروريست ها و عناصر مسلح در سوريه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الدیار نوشت: 650 میلیون ریال قطری از طریق دوحه به صورت کاملا اطلاعاتی و امنیتی از فرودگاه بیروت انتقال داده شده است، و به نظر می آید که شبکه ای متشکل از افسران اطلاعاتی قطری و مزدوران لبنانی در این عملیات و انتقال این مبالغ به عناصر مسلح در سوریه همکاری داشته اند.

الدیار افزود: "محمد علی الهاجری" از افسران اطلاعاتی قطر که در سطح منطقه فعالیت دارد، این شبکه را هدایت می کند.

بر اساس گزارش این روزنامه لبنانی، در جریان بازرسی‌ها یک جاسوس قطری به نام "نبیل طباره" که با دو جاسوس زن قطری به نامهای "ریم الحجه" و "نهی عیتانی" همکاری می کند، بازداشت شد.

الدیار تأکید کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده  این شبکه به فرمان شیخ فهد آل ثانی در لبنان ریال قطری را به دلار آمریکا تبدیل کرده و آن را در اختیار عناصر مسلح در سوریه قرار می دهند؛ این شبکه برای این کار 4 شرکت مالی مجازی را تأسیس کرده و یک سرمایه دار و  3 نماینده وابسته به جریان "المستقبل" در عملیات قاچاق و تبدیل پول قطر به دلار و انتقال آن به عناصر مسلح همکاری می کنند.

این شبکه ماهانه 150 میلیون ریال قطر را از طریق فرودگاه بیروت و این شرکت های مالی جعلی تبدیل می کنند.

این روزنامه با ابراز تعجب از رفت و آمد  آزادانه المهاجری در فرودگاه بیروت، نوشت: این عملیات ماه ها ادامه داشته و و قطر به راحتی توانسته است لبنان را به میدان جنگ علیه نظام سوریه تبدیل کند.

در پی این امر، نیروهای امنیتی لبنان هفته پیش برای دستگیری نبیل طباره به خانه او حمله کردند؛ ولی او توانست بگریزد. نهی عیتانی و ریم الحجه نیز اکنون تحت حمایت یک شخصیت سیاسی عالی‌رتبه از جریان المستقبل هستند که مصونیت پارلمانی دارد.

بر اساس این گزارش به طور کلی 25 تبعه لبنانی و قطری با این شبکه همکاری می کردند و اعضای آن به شکل مستقیم با دوحه در ارتباط بودند.

الدیار همچنین با بیان اینکه بر اساس طرح قطری - آمریکایی، مزدوران لبنانی و عناصر ارتش آزاد سوریه مکلف شده اند که برخی شخصیت های مهم لبنانی را ترور کنند، نوشت: قطر دیگر تنها یک کشور نفتی و گازی نیست بلکه به یک کشور اطلاعاتی تبدیل شده که با همکاری دستگاه ها جاسوسی آمریکا و اسراییل در منطقه فعالیت می کند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها