سخنگوی کرملین:

شایعه پاسخ ندادن تماس‌های اسد توسط پوتین، کذب است

شایعه پاسخ ندادن تماس‌های اسد توسط پوتین، کذب است
جمعه 30 شهريور 1397 - 20:30

شایعه‌سازی‌های رسانه‌های صهیونیستی در خصوص اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پی سرنگونی هواپیمای ایلوشن این کشور توسط شلیک اشتباه پدافند سوریه از پاسخ به تماس‌های رئیس‌جمهور سوریه خودداری کرده، با واکنش سخنگوی کرملین مواجه شد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه می‌گوید که شایعه‌سازی‌های رسانه‌های اسرائیلی در خصوص اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پی سرنگونی هواپیمای ایلوشن این کشور توسط شلیک اشتباه پدافند سوریه از پاسخ به تماس‌های رئیس‌جمهور سوریه خودداری کرده، درست نیست.

وی در این خصوص تصریح کرد: «این درست نیست، این‌دست گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی را باور نکنید.»

پسکوف همچنین در خصوص گام بعدی مسکو پس از بررسی اطلاعات ارائه شده توسط رژیم صهیونیستی نیز گفت: «برای پاسخ به این سوال خیلی زود است. این را باید از وزارت دفاع بپرسید.»

وی تصریح کرد که اطلاعات مزبور در اختیار پوتین قرار گرفته، اما اطلاعات خاص بوده و باید توسط کارشناسان نظامی ارزیابی شود.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برای ارائه توضیحات درباره انهدام هواپیمای جنگی روسیه بر فراز «لاذقیه» در سوریه، با مقامات روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرده است. بنابر گزارش المیادین، توضیحات صهیونیست‌ها برای روس‌ها راضی‌کننده نبوده است.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) برای ارائه توضیحات درباره انهدام هواپیمای جنگی روسیه بر فراز «لاذقیه» در سوریه، با مقامات روسیه در مسکو دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دوشنبه‌شب گذشته، که یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین ۲۰» متعلق به نیروی هوایی روسیه، در حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها گفتند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبارهای ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داده است.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدامات غیرمسئولانه نیروهای اسرائیل» رخ داده و چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها