اذعان معارض سوری به فتنه قطر

اذعان معارض سوری به فتنه قطر
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 10:37

يکي از اعضاي بارز گروه موسوم به "هيأت هماهنگي ملي" از گروه هاي مخالف سوريه در خارج اذعان کرد، قطر با سرمايه گذاري مالي و رسانه‌اي در حال فتنه انگيزي و تحريک مردم اين کشور به درگيري با يکديگر و تحريف واقعيتها در سوريه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "میشل کیلو" در مقاله ای در روزنامه "لوموند دیپلماتیک" نوشت: امپراتوری بزرگ شبکه "الجزیره" و امیرنشین کوچک "قطر" حق ندارند سوریه را به صحنه تحریک و تکفیر افراد با حمایت مالی خارجی تبدیل کنند.

وی افزود: شبکه الجزیره قطر حق ندارد با تحریک مردم سوریه آنها را به درگیری های طایفه ای و مذهبی بکشاند و با برجسته کردن پرچم سیاه سلفی ها، صدها پرچم ملی را در داخل این کشور بایکوت کند.

میشل کیلو ادامه داد: الجزیره با نقل مسائل غیرواقعی، این توهم را برای مخاطبان خود به وجود می آورد که مردم سوریه حامی سلفی ها هستند.

وی تأکید کرد: سیاست الجزیره در واقع تصمیم هایی است که مسئولان سیاسی و رسانه ای آن اتخاذ می کنند؛ سیاستهای گزینشی الجزیره نشان می دهد که این شبکه هدفی جز تحریک مردم به فتنه های مذهبی و خشونت ندارد.

میشل کیلو خاطرنشان کرد: الجزیره قطر در چارچوب این سیاستهای خود، به انتشار خبرهای ساختگی و مبالغه در آنها می پردازد، و با تحریف خبرهای سوریه، اینگونه به مخاطبان خود القا می کند که بحران این کشور درگیری بین اقلیت علوی و اکثریت سنی است، و نظام سوریه باید به هر قیمتی سرنگون شود، حتی با دخالت نظامی خارجی؛ بدون آنکه به یک سال و نیم جنگ و خون ریزی و ویرانی در این کشور که همه مردم سوریه را هدف قرار داده توجهی کند.

میشل کیلو اذعان کرد: اسرائیل بیشترین نفع را از ویرانی سوریه و حذف این کشور از معادله تاریخی توازن قدرت در منطقه سود می برد.

میشل کیلو در بخش دیگری از این مطلب، تأکید کرد: آیا می توان نقش برخی کشورهای منطقه برای بارز جلوه دادن حضور برخی طرفهای مذهبی در این کشور که قبلا هیچگاه در سوریه وجود نداشته اند نادیده گرفت؛ گروه هایی که با پول سیاسی قطر و شبکه الجزیره در سوریه "کاشته" شده اند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها