خبرگزاری سوریه فیلم جعلی حمله شیمیایی در «ادلب» را منتشر کرد + فیلم

شنبه 31 شهريور 1397 - 09:13

خبرگزاری رسمی سوریه شامگاه جمعه فیلم ساختگی که کشورهای غربی با همکاری تروریست‌ها درباره حمله شیمیایی در سوریه ساخته‌اند را منتشر کرد.

العالم - سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه شامگاه جمعه فیلم ساختگی که گفته می‌شود کشورهای غربی با همکاری تروریست‌ها درباره حمله شیمیایی در سوریه ساخته‌اند را منتشر کرد.

خبرگزاری سانا گفته این کلیپ گروه موسوم به «کلاه‌سفید‌ها» را در حال صحنه‌سازی از وقوع یک حمله شیمیایی در ادلب نشان می‌دهد. 

اسپوتنیک در گزارشی درباره همین ویدئو نوشته سه نسخه متفاوت از این کلیپ وجود دارد که سناریوهای آنها اندکی با یکدیگر تفاوت دارند.

در یکی از نسخه‌ها، در ابتدای فیلم افرادی که مثلاً قربانی حمله شیمیایی هستند روی زمین دراز کشیده‌اند، یک مرد توسط برانکارد به سمت آمبولانس برده می‌شود و روی سرکودکی آب ریخته می‌شود.

در نسخه‌های دوم و سوم کلیپ، مرد مورد نظر روی برانکارد دراز نکشیده ولی به دیگران کمک می‌کند روی سر کودک آب بریزند.

به نوشته اسپوتنیک، ویدئویی که خبرگزاری سانا در ابتدا روی یوتیوب قرار داد به بهانه نقض قوانین این سایت حذف شد، اما سایر کاربران هم آن را منتشر کرده‌اند. 

دولت روسیه از چند هفته پیش هشدار داده کشورهای غربی به دنبال صحنه‌سازی در سوریه و پخش فیلم‌های جعلی از حمله شیمیایی در ادلب هستند. آنها قصد دارند دولت سوریه را به انجام این حمله شیمیایی متهم کرده و آن را بهانه حمله به این کشور قرار دهند. 

ارتش سوریه در چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.

تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

نیروهای سوریه طی یک سال اخیر توانستند دو منطقه غوطه شرقی دمشق و جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند

فارس

پربیننده ترین خبرها