وزیر امور خارجه پاکستان رهسپار آمریکا شد

وزیر امور خارجه پاکستان رهسپار آمریکا شد
شنبه 31 شهريور 1397 - 09:25

وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد راهی آمریکا شد.

العالم ـ آسیا

«شاه‌ محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت در اجلاس شورای امنیت سازمان ملل متحد راهی آمریکا شد. «تهمینه جنجوعه» معاون وزیر امور خارجه در این سفر شاه محمود قریشی را همراهی می‌کند.

قریشی در سفر خود به آمریکا با وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای جنوب آسیا «سارک» دیدار خواهد کرد.

قریشی در سفر به آمریکا با وزرای خارجه کشورهای آسیای مرکزی،روسیه،چین و ترکیه دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای به تبادل نظر با آن‌ها خواهد پرداخت.

در تاریخ یک اکتبر شاه محمود قریشی با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود ملاقات اختصاصی خواهد داشت.

سفر وزیر امور خارجه پاکستان به آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که پنتاگون اعلام کرد 300 میلیون دلار دیگر از کمک‌های مالی به پاکستان را قطع کرده و بدین ترتیب مبلغ کل حمایت‌های مالی قطع شده از پاکستان به 800 میلیون دلار رسید.

به گزارش فارس، دولت پاکستان از سال 2002 مبلغی بیش از 33 میلیارد دلار حمایت مالی از آمریکا دریافت کرده است که حدود 14 میلیارد دلار از آن تحت برنامه این صندوق حمایتی است.

بعد از انتخاب «عمران خان» به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان یکی از پر چالش ترین موضوعات پیش روی نخست وزیر جدید این کشور و دستگاه سیاست خارجی آن، چگونگی ارتباط و تعامل با دولت آمریکا می باشد.

نوع ارتباط با آمریکا از سوی دولت جدید پاکستان بر روابط این کشور با سایر کشورهای منطقه از جمله همسایگان این کشور تاثیر گذار خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها