نماینده پارلمان سوریه:

مشکل سوریه، حمایت های خارجی از تروریست ها است

مشکل سوریه، حمایت های خارجی از تروریست ها است
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 15:23

العالم،دمشق - نماينده مجلس سوريه ضمن انتقاد از تداوم حمايت هاي ائتلاف عربي غربي از تروريست هاي خارجي در سوريه، شكايت از كشورهاي حامي گروه هاي مسلح تروريست در سوريه به شوراي امنيت سازمان ملل را خواستار شد.

"زهير غنوم" روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: همه جهانيان امروز مي دانند كه ائتلاف عربي - بين المللي دشمنان سوريه از گروه هاي مسلح در سوريه حمايت مالي، تسليحاتي و تبليغاتي مي كنند و عناصر مسلح آموزش ديده وابسته به القاعده با مليت هاي مختلف را به شهرهای سوريه مثل حلب وارد مي كنند.

نماينده مجلس سوريه اين اقدام را دخالت خارجي در امور سوريه دانست و گفت: بايد از كشورهايي كه عناصر مسلح را از افغانستان، چچن، اردن، ليبي و تونس به سوريه وارد مي كنند، به شوراي امنيت شكايت كرد.

غنوم، تاکید کرد: دولت سوريه حق دارد با گروه هاي مسلح و عناصر خارجي مقابله نظامی کند.

وي جامعه بين المللي را به توطئه چيني و همدستي عليه سوریه متهم كرد و با اشاره به ائتلاف قطر، عربستان و تركيه با آمريكا عليه سوريه، از مواضع برخي كشورهاي مستقل مانند روسيه، چين، ونزوئلا و ايران درحمايت از سوريه و مخالفت با توطئه عليه اين كشور تمجيد و قدرداني كرد.

غنوم دلیل ناکامی اخضر ابراهيمي فرستاده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب به سوريه، را فعالیت های مسلحانه تروریست ها دانست که تحت حمایت دولت آمريكا هستند و حاضر به متوقف كردن خشونت نيستند.

نماينده مجلس سوريه تاكيد كرد دولت سوريه بايد زمينه را براي اجراي طرح اخضر ابراهيمي يا هر طرح ديگري برای توقف خشونت ها تسهيل كند؛ اما مشكل اينجاست كه گروه هاي مسلح تحت حمايت خارجي ها همچنان به اقدامات مسلحانه خود ادامه مي دهند و حمايت مالي، تسليحاتي و تبليغاتي از اين گروه ها ادامه دارد.

وی از اخضر ابراهيمي خواست كه ابتدا با آمريكا، عربستان، قطر و تركيه كه از گروه هاي مسلح حمايت مي كنند، درباره توقف خشونت ها در سوريه به توافق برسد تا پس از آن بتواند زمينه را براي گفتگو و آشتي ملي فراهم كرد.

3-10:43



 



پربیننده ترین خبرها