گروهک تروریستی «الاهوازیه» را بشناسید

گروهک تروریستی «الاهوازیه» را بشناسید
شنبه 31 شهريور 1397 - 17:33

گروهک تروریستی و جدایی‌طلب «الاهوازیه» در سال‌های اخیر همراه با فعال شدن نقش منطقه‌ای ایران ، تلاش کرده با حمایت نامحدود جریان سعودی و صهیونیستی ، اقدام به ایجاد ناامنی کند.

العالم - ایران / سیاسی

«یعقوب حر تستری» سخنگوی گروهک جدایی‌طلب و تروریستی «الاهوازیه» به طور رسمی مسئولیت حادثه تروریستی امروز (شنبه) در اهواز را بر عهده گرفته است. او که از «کپنهاگ» در دانمارک سخن می‌گفت در گفت‌و‌گو با شبکه  ایران اینترنشنال  مدعی شد که این عملیات تروریستی علیه «اهداف مشروع» صورت گرفته است. اقدام تروریستی که شهروندان عادی از جمله کودکان در میان قربانیان حضور دارند.

گروهک «الاهوازیه» 

گروهک تروریستی «الاهوازیه» که نام خود را با حالت معرب می‌نویسد، در سال 1999 از سوی برخی افراد مرتبط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در اروپا اعلام موجودیت کرد و مقر اصلی این گروهک در لندن قرار دارد. این گروهک تروریستی همچنین در کشورهای مصر، امارات و عربستان نیز اقدام به تأسیس شعبه کرده است. کنفرانس سال گذشته این گروهک در قاهره برگزار شد. گروهک مزبور توهم جدایی استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و جزایرخلیج فارس و تشکیل کشوری جعلی به نام «عربستان» را در سر می‌پروراند.

              سومین کنفرانس گروهک الاهوازیه در کپنهاگ دانمارک

گروهک الاهوازیه را می‌توان در امتداد جریان تجزیه‌طلب «شیخ خزعل» ( ۱۲۴۲ –۱۳۱۵) دانست که از انگلیس نشان شوالیه امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد. به طوریکه «عبد الحمید الخزعل» نوه شیخ خزعل در کنفرانس گروهک الاهوازیه در ژانویه 2017 در قاهره شرکت کرد.

در وابستگی این گروهک به کشورهایی نظیر عربستان و امارات و مصر تردیدی نیست. آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز امید بسیاری به این گروهک دارند به طوریکه  «عبد الحمید الخزعل» در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس قاهره ضمن تشکر از «برادران حزب جمهوریخواه آمریکا» از سفر به واشنگتن و قول دولت ترامپ برای بررسی درخواست کمک به گروهک الاهوازیه خبر می‌دهد.

این گروهک به خصوص پس از بروز جریان انقلاب‌های عربی در منطقه تلاش کرده اقدامات تروریستی خود را افزایش دهد. تلاش برای تفرقه‌انگیزی فرقه‌ای و ایجاد دعوای عرب و عجم و همچنین رهبری برخی ناآرامی‌های خیابانی در شهرهای استان خوزستان نیز از دیگر اقدامات این گروهک تجزیه طلب است.

در ذیل چند مورد از اقداماتی که این گروهک تروریستی مدعی آنها در سال‌های اخیر بوده را مرور می‌کنیم:

* بیش از ده مورد انفجار در شهرهای مختلف استان خوزستان از بین سال‌های 84 الی 85 که مهم‌ترین آن  بمب گذاری در فرمانداری اهواز بود که به شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷۷ تن منجر شد.

* انفجار در تأسیسات نفتی شهر «رامشیر» در مهر ماه سال 92 

این گروهک در دی ماه سال 94 مدعی شد چندین لوله انتقال نفت را در نزدیکی اهواز منفجر کرده است.

* انفجار در خط لوله‌های نفت در بهمن سال 95؛ همزمان «احمد مولی» سرکرده این گروهک که در نوامبر 20177 ترور شد، این اقدام را در پاسخ به حضور ایران در منطقه عنوان کرد.

* ترور «حسین شریفی» رئیس اطلاعات شهر «رامشیر» به همراه همراهانش  در 27 بهمن 95

نکته قابل توجه اینکه در کنفرانس گروهک الاهوازیه در 12 دسامبر 2015 در کپنهاگ دانمارک «شیرزاد کمانگر» از سرکردگان گروهک پژاک نیز حضور یافت و از الاهوازیه حمایت کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها