بازتاب حادثه تروریستی اهواز در رسانه های خبری بالکان

بازتاب حادثه تروریستی اهواز در رسانه های خبری بالکان
شنبه 31 شهريور 1397 - 17:44

تلویزیون دولتی صربستان و دیگر رسانه های خبری در این کشور و منطقه بالکان درگزارش هایی حادثه تروریستی را که در مراسم رژه نیروهای مسلح کشورمان به مناسبت آغاز هفته مقدس در اهواز رخ داد، بازتاب دادند.

العالم ـ اروپا

تلویزیون صربستان در گزارش ویدئویی تعداد شهدا را در حمله تروریستی در اهواز 24 نفر اعلام کرد که بیش از 60 نفر نیز در این حمله تروریستی مجروح شدند.
تلویزیون دولتی صربستان همچنین به نقل از منابع خارجی خود خاطرنشان کرد که در بین مجروحین یک زن و یک خردسال دیده شده است. این رسانه خبری در صربستان به نقل از رسانه های خبری خارجی گزارش داد که مهاجمان در این حمله تروریستی از اعضای گروه تکفیری بودند.
براساس این گزارش، یک گروه مسلح تروریستی در هنگام رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در جنوب ایران که به مناسبت سالگرد آغاز حمله و جنگ 8 ساله عراق به ایران برگزار شده بود به طرف مردم و افرادی که برای تماشای این رژه جمع شده بودند، تیراندازی کردند.
این رسانه خبری صربستان همچنین در گزارش خود تصریح کرد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در باره حمله تروریستی در اهواز واکنش شدیدی از خود نشان داد.
تلویزیون صربستان به نقل از وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد، «تروریست‌های اجیرشده، آموزش‌دیده، مسلح وتأمین مالی شده توسط یک رژیم خارجی به اهواز حمله کردند. در میان قربانیان کودکان و روزنامه‌نگاران هم وجود دارد.»
ظریف در ادامه افزود: ایران حامیان منطقه‌ای تروریسم و اربابان آمریکایی‌شان را مسئول این حمله می‌داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست‌ها خواهد داد. '
به گزارش ایرنا، دیگر رسانه های خبری صربستان از جمله روزنامه های پلیتیکا، نووستی، الو، خبرگزاری دولتی تانیوگ و تعداد زیادی شبکه های اینترنتی حادثه تروریستی اهواز را بازتاب دادند. 
همچنین رسانه های خبری در منطقه بالکان در کشورهای کرواسی، بوسنی و هرزگوین نیز این حادثه تروریستی را انعکاس دادند.

پربیننده ترین خبرها