تلاش آمریکا برای نجات سران داعش؛

وقتی ائتلاف بین المللی ضد داعش، داعشی ها را جابجا می کند!

وقتی ائتلاف بین المللی ضد داعش، داعشی ها را جابجا می کند!
شنبه 31 شهريور 1397 - 17:59

ائتلاف آمریکایی موسوم به مبارزه با داعش با هواپیماهای خود تعدادی از سرکردگان تروریست های داعشی را از جنوب شرق استان دیرالزور در شرق سوریه به جایی نامعلوم منتقل کرد.

العالم - سوریه 

منابع محلی و خبری امروز شنبه در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد : هواپیماهای ائتلاف بین المللی گروهی از سرکردگان گروه تروریستی و تکفیری داعش را از حومۀ روستای المراشده در جنوب شرق استان دیرالزور به جای نامعلوم منتقل کردند.

آمریکا ادعا می کند که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش را برای سرکوب این گروه تروریستی تشکیل داده است اما برای نجات جان سرکردگان داعشی، آنها را با هواپیماهای خود از مناطق درگیری به مناطق امن منتقل می کند. آمریکا قبلاً نیز تعداد زیادی از تروریست های داعشی را از شرق سوریه به منطقه ای دیگر منتقل کرده بود تا آنها را از عملیات ضد تروریستی ارتش نجات دهد.

 آمریکا همچنین به روش های مختلف به پشتیبانی از تروریست های داعشی می پردازد که به عنوان مثال؛ در ماه سپتامبر 2016 برخی از مواضع نیروهای ارتش سوریه را در ارتفاعات الثرده استان دیرالزور بمباران کرد و اطلاعاتی را نیز در اختیار تروریست ها می گذارد تا به پایگاه های ارتش در مناطق بیابانی حمله کنند.

ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش ماه اوت 2014 بدون اجازۀ شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شد و این ائتلاف آمریکایی تاکنون دهها جنایت در حق مردم سوریه مرتکب شده، مناطق مسکونی را در استان های حلب، دیرالزور، رقه و حسکه بمباران کرده و مراکز تصفیه و توزیع آب، نیروگاه های برق، مدارس، پل ها و تونل ها را تخریب کرده است به نحوی که هیچ پلی روی رودخانه فرات نمانده که تخریب نشده باشد و همۀ این جرایم و جنایات به بهانۀ مبارزه با تروریسم انجام می شود. این در حالیست که گزارش ها و واقعیت ها نشان می دهد که ارتباط  تنگاتنگی بین ائتلاف آمریکایی و داعش برای جنگیدن با ارتش سوریه و حمله به مناطق مسکونی در شرق این کشور وجود دارد.   

پایان

پربیننده ترین خبرها