فرمانده ارتش هند، پاکستان را به حمله نظامی تهدید کرد

فرمانده ارتش هند، پاکستان را به حمله نظامی تهدید کرد
شنبه 31 شهريور 1397 - 21:35

ایندیا تودی نوشت : فرمانده کل ارتش هند، پاکستان را در پی کشته شدن سربازان این کشور در مناطق مرزی به عملیات تلافی جویانه تهدید کرد و گفت زمان پاسخ مناسب به پاکستان و تروریست های آن فرا رسیده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارشروزنامه "ایندیا تودی"، ژنرال بی پین روات اظهار کرد: زمان آن رسیده که به تروریست های وابسته به ارتش پاکستان در جامو و کشمیر جوابی قاطع و صریح داده شود.
ژنرالوی در مصاحبه با رسانه ها گفت: ما باید انتقامی جدی از بربریت ارتش پاکستان و تروریست هایش بگیریم. بله وقت آن است که آن روی سکه را به آنها نشان دهیم. اما نه مثل بربریت آنها. من فکر می کنم طرف دیگر هم باید همان درد را احساس کند.
فرمانده ارتش در باره مذاکره با پاکستان، گفت: موضع ما همان موضع دولت است. مذاکره و تروریسم همزمان با هم امکان پذیر نیست. من فکر می کنم سیاست دولت ما کاملا روشن و مختصر است. ما صریحا اعلام می کنیم که مذاکرات و تروریسم نمی توانند دست به دست هم دهند. 
ژنرال روات افزود که لازم است پاکستان تهدیدات تروریسم را کم کند.
کنفرانس مطبوعاتی این فرمانده ارشد پس از آن شکل گرفت که عمران خان نخست وزیر پاکستان در واکنش به پیشنهاد مذاکره به هند در توییتی گفت: از جواب متکبرانه و منفی هند ناامید شده است.
این روزنامه نوشت ، هند پیشنهاد مذاکره پاکستان پس از قتل مامور امنیتی اش در جامو و کشمیر توسط تروریست ها را رد کرد.
فرمانده ارتش هند اخبار مربوط به عدم همکاری نیروهای مسلح برای مقابله و سرکوب تروریست ها را کرد.
تنش روابط هند و پاکستان در حالی افزایش یافته است که وزیران امور خارجه دو کشور توافق کردند که هفته اینده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و گفت وگو کنند.
این حوادث باعث شد که هند در کمتر از 24 ساعت دیدار بین وزیران خارجه دو کشور در نیوریورک را لغو کند.
این تصمیم هند پس از قتل چند نیروی پلیس در ایالت جامو و کشمیر گرفته شد.
این افراد روز جمعه در منطقه شوپیان واقع در جنوب کشمیر از منازل خود توسط شبه نظامیان حزب المجاهدین ربوده و به قتل رسیدند.
دهلی نو که از قتل این سه نیروی پلیس و همچنین کشته شدن یک نیروی مرزی این کشور در امتداد مرز های بین المللی با پاکستان خشمگین است، دیدار با اسلام آباد در نیویورک را لغو کرد.
"راویش کومار" سخنگوی وزارت امور خارجه هند ضمن اعلام لغو دیدار با نخست وزیرر پاکستان گفت که این قتل ها چهره واقعی "عمران خان" نخست وزیر جدید پاکستان را نشان داد. 
وی تصریح کرد مذاکرات با پاکستان در چنین شرایطی بی معنی خواهد بود.
عمران خان در نامه ای به "نارندرا مودی" نخست وزیر هند خواهان دیدار "سوشما سواراج"و "محمود قریشی" در حاشیه نشست هفته آینده مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شده بود.
به گزارش ایرنا، لغو دیدار مقامات هندی و پاکستانی در حالی اتفاق می افتد که در یک ماه گذشته تعاملات مثبتی میان هند و پاکستان رخ داده است. 
نارندرا مودی نخست وزیر هند ماه گذشته در نامه ای به عمران خان بر تعهد دهلی برای مذاکرات سازنده و معنی دار با پاکستان و هدف مشترک دهلی نو و اسلام آباد برای برقراری صلح و نابود کردن تروریسم در شبه قاره تاکید کرد.
نارندرا مودی نخست وزیر هند در گفت وگوی تلفنی با عمران خان همتای پاکستانی خود که در 30 جولای ( 8 مرداد) انجام شد به یک منطقه عاری از تروریسم اشاره کرد و خواستار رشد و توسعه آن در تمام منطقه شد.
اسلام آباد به دنبال برگزاری نشست کشورهای سارک در سال جاری است و مقامات پاکستانی اعلام کرده اند که عمران خان ممکن است از مودی برای شرکت در این نشست دعوت رسمی به عمل آورد.
همچنین اسلام آباد یک روز قبل از سوگند عمران خان(14 ماه اوت) به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان،30 ماهیگری هندی را آزاد کرد.
به گزارش ایرنا، عمران خان پس از پیروزی در انتخابات در پیامی تلویزیونی خطاب به هند اعلام کرده بود اسلام آباد از هر اقدام هند برای عادی سازی روابط با پاکستان استقبال می کند.
"نارندرا مودی" نخست وزیر هند در پاسخ به این اظهارات عمران خان، در تماس تلفنی، پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.
نخست وزیر هند همچنین در خصوص امکان ورود دو کشور به مرحله جدیدی از روابط دوجانبه ابراز امیدواری کرد.
بخشی از کشمیر درخاک هند و بخشی دیگر درخاک پاکستان قراردارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی ازعلل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان از هند در سال 1947میلادی تاکنون است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها