رئیس جمهوری بلاروس اقدام تروریستی اهواز را محکوم کرد

رئیس جمهوری بلاروس اقدام تروریستی اهواز را محکوم کرد
شنبه 31 شهريور 1397 - 22:53

رئیس جمهوری بلاروس در پیامی به همتای ایرانی خود و ملت ایران، حادثه تروریستی روز شنبه (31 شهریور ماه) در شهر اهواز را محکوم کردو شهادت شماری از هموطنان کشورمان را تسلیت گفت.

العالم ـ اروپا

«آلکساندر لوکاشنکو» در پیامی از طرف خود و مردم این کشور به رئیس جمهوری، مردم ایران، خانواده ها و نزدیکان کشته‌شدگان حمله تروریستی اهواز تسلیت گفت. 
لوکاشنکو در این پیام گفت که بلاروس، همیشه در کنار ایران و همراه با جامعه جهانی برای مقابله با افراط گری و مبارزه با تروریسم آماده است. 
وی همچنین برای آسیب دیدگان در این حادثه آرزوی سلامتی زودهنگام و برای ایران صلح و آسایش آرزو کرد.
به گزارش ایرنا، یک گروه مسلح تروریستی که ظاهرا وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز بوده است روز شنبه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس مبدل سپاه و بسیج به جایگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم بی دفاع شد.
تعداد شهدای اقدام تروریستی صبح شنبه در اهواز بیش از 20 تن رسیده است و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد.
همچنین بیش از 53 تن نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستان های اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.
در همین حال وزیر امور خارجه ایران در توئیتر نوشت: جمهوری اسلامی ایران حامیان منطقه ای تروریسم و اربابان آمریکایی آنها را مسئول حمله در اهواز می داند. ایران برای دفاع از جان ایرانیان پاسخی سریع و قاطع به تروریست ها می دهد.

پربیننده ترین خبرها