افزایش قربانیان کشتی غرق شده در تانزانیا

جسد 60 تن دیگر در دریاچه ویکتوریا پیدا شد

جسد 60 تن دیگر در دریاچه ویکتوریا پیدا شد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 08:05

رسانه های محلی تانزانیا روز شنبه اعلام کردند؛ گروه های امداد و نجات روز شنبه اجساد 60 تن دیگر از مسافران کشتی غرق شده در دریاچه ویکتوریا را پیدا کردند.

العالم - آفریقا

تارنمای « AllAfrica » به نقل از رادیو دولتی تانزانیا نوشت؛ با کشف این تعداد اجساد، شمار قربانیان این حادثه به 196 تن رسیده است.

پیش از این نیز اجساد 136 تن از آب خارج شده بود.این کشتی مسافری روز پنجشنبه غرق شد و 100 مسافر آن نجات یافتند.

مقام های تانزانیایی اعلام کرده اند با توجه به اینکه شمار زیادی سوار بر این کشتی بوده اند، احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد.

«کورنل ماگمبی » یکی از مسئولان اداره پلیس استان «اوکریوی »( بزرگترین جزیره در دریاچه ویکتوریا ) گفت: این کشتی حامل مقادیر زیادی بار و شمار زیادی مسافر بود و مسئولان این کشتی بیش از حد مجاز بار و مسافر داشتند.

هنوز شمار دقیق مسافران این کشتی مشخص نیست اما برخی رسانه های محلی اعلام کرده اند بیش از 400 نفر سوار بر این کشتی بودند در حالی که کشتی غرق شده توان حمل بیش از 100 مسافر و 25 تن کالا را نداشت.

هنوز گزارشی رسمی در خصوص علت غرق شدن این کشتی منتشر نشده است اما رسانه ها بار بیش از حد مجاز و مسافران زیاد را عامل غرق شدن این کشتی دانسته اند.

دریاچه ویکتوریا که میان کشورهای تانزانیا، اوگاندا و کنیا قرار دارد، بزرگترین دریاچه دارای آب شیرین جهان است و حدود 68هزار و 870 کیلومتر مربع مساحت دارد.

عمیق ترین نقطه این دریاچه 82 متر و دارای حدود سه هزار جزیره است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها