فعال سیاسی تونسی:

تروریسم در مغرب عربی، واقعیتی تاریخی است

تروریسم در مغرب عربی، واقعیتی تاریخی است
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:13

العالم، تونس - عضو حزب "كنگره براي جمهوري" تونس هشدار "منصف المرزوقي "رئيس جمهور اين کشور درخصوص تروريسم در مغرب عربي را نشان دهنده واقعيت هاي امنيتي و تاريخي موجود دانست.

"بشير النفزي"روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: منصف المرزوقي در سخنان خود به گروه هاي موسوم به سلفي جهادي كه خشونت را در پيش گرفته اند، اشاره كرد و هدف وی اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تروريسم و رهايي از گسترش پديده خشونت به اسم دين است.

عضو حزب كنگره براي جمهوري،گفت: رئيس جمهوري تونس يكي از رهبران سلفي را كه خواهان گفت وگو در جامعه تونس بوده به حضور پذيرفته است و اين اقدام نشان دهنده احترام وي به افكار و نقطه نظرات مختلف درجامعه تونس است.

نماينده حزب كنگره براي جمهوري، تصريح كرد: جامعه تونس گروه هايي كه رويه خشونت را درپيش گرفته و نماينده رويكرد سلفي جهادي هستند را نمی پذیرد.

النفزي درباره هشدار المرزوقی به حضور عناصر القاعده در تونس، گفت: این هشداری پيشگيرانه در جامعه تونس است و بايد به دنبال راه كارهايي براي اين پديده باشيم.

وي فعاليت سه هزار نفر از عناصر القاعده در تونس را وحشتناك و رعب آور دانست و گفت: در زمان انقلاب، امنيت تا حدودي از بين رفت و اين عناصر فضاي مناسبي براي فعاليت پيدا كردند تا افكار ويرانگر خود را در جامعه گسترش دهند.

 03 - 17:57

 



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها