مافیای ازدواج با دختران پناهجوی سوری

مافیای ازدواج با دختران پناهجوی سوری
چهارشنبه 12 مهر 1391 - 19:43

مردان اردني، با سوء استفاده از نياز زنان پناهجوي سوري به امنيت و حمايت، مافياي ازدواج با دختران سوري تشكيل داده اند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي به نقل از حلمي الاسمر، نويسنده اسلام گرا نوشت: مافیای ازدواج با زنان نيازمند سوري، تحت عناوین ديني و به بهانۀ حمایت از آنان فعالیت می کند.
" وليد عواد " از فعالان امور بشردوستانه که با همكاري دو گروه از پارلمان اردن، براي كمك رساني به پناهجويان سوري فعاليت مي كند، درباره فعاليت مافياي ازدواج با دختران سوري مي گويد: برخي از مشايخ و روحانيون اردني اصطلاحاتي نظير " ازدواج براي حمایت" و " ازدواج با اكراه " را باب كرده اند.
عواد اعتراف مي كند كه در پديده اي نادر، مردان اردني، براي واداشتن زنان خود به "اطاعت"، از تهديد به ازدواج با زنان پناهجوي سوري استفاده مي كنند به طوري كه شورای فتواي اردن ناچار به دخالت گردیده و خودداري مردان اردني از توسل به چنين شيوه اي را خواستار شده است.
به گفتۀ وی براي ازدواج با دختران سوري، كافي است به دوراهي، عمان، رمثا، اربد يا كرك (مناطقی در اردن)مراجعه كرده و دختري را به قيمت 100 يا 200 دينار به عقد دائم در آورد. خانواده هاي اين دختران فقط به منظور جلوگيري از هتك ناموس و حفظ جان دخترانشان، آن ها را با پايين ترين مهريه و بدون مراسم و تشریفات، به عقد ازدواج در مي آورند.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها