در دیدار با همتای بحرینی

وزیر خارجه مصر: امنیت خلیج فارس جزئی از امنیت ملی عربی و مصری است

وزیر خارجه مصر: امنیت خلیج فارس جزئی از امنیت ملی عربی و مصری است
يکشنبه 1 مهر 1397 - 11:12

وزیر خارجه بحرین در حاشیه هفتاد و سومین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، با همتای مصری خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

العالم- مصر 

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در دیدار با «سامح شکری» همتای مصری خود به بحث و تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه پرداخت.

شکری در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع بحرین در خصوص حفظ امنیت عربی عربی، عمق و استحکام روابط منامه و قاهره را ستود.

وزیر خارجه بحرین نیز روابط متمایز دو کشور را که اخیرا نیز شاهد جهش در زمینه‌های مختلف بوده است، ستود.

بنابر گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، «احمد ابوزید» سخنگوی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که دو طرف مسائل مربوط به فعالیت کمیته مشترک مصر و بحرین، راهکارهای اجرای مصوبات این کمیته و توسعه روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی تحولات منطقه و تأثیرات آن بر ثبات کشورهای عربی و ملت‌های آن از دیگر موضوعات بحث دو طرف بود و در این باره شکری بر موضع ثابت مصر مبنی بر تقویت همبستگی و اقدام مشترک عربی برای مقابله با چالش‌های پیشروی منطقه و مخالفت قاطعانه با مداخله در امور داخلی کشورهای عربی تأکید کرد و گفت که امنیت خلیج (فارس) جزء جدایی‌ناپذیر امنیت ملی عربی و مصری است.

وزیر خارجه مصر همچنین حمایت کامل مصر از امنیت و ثبات بحرین را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد که مصر تمامی اقدامات تروریستی و خرابکارانه که امنیت و ثبات بحرین را مورد هدف قرار دهد، محکوم می‌کند.

وزرای خارجه مصر و بحرین همچنین مسائل دارای اهتمام مشترک از جمله تحولات یمن، سوریه، فلسطین و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم در منطقه را بررسی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها