بحران سوخت در یمن + فیلم

يکشنبه 1 مهر 1397 - 16:09

بحران نایاب شدن مشتقات نفتی در صنعا و چند شهر یمنی مشکلات بسیاری را برای شهروندان یمنی به خصوص رانندگان وسایط نقلیه و تاکسی ها ایجاد کرده است. به طوری که آنها دیگر نمی توانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

العالم - یمن

رانندگان بیش از هر کسی از بحران شدید سوخت در چند روز اخیر در صنعا و سایر استانها آسیب دیده و قادر به امرار معاش نیستند.

یک راننده تاکسی به نام "فرحه احمد" پس از دو سال که حقوق ماهانه اش قطع شده است زندگی خود و خانواده اش را با رانندگی تاکسی تأمین می کرد اما با نایاب شدن بنزین، قادر به امرار معاش نیست.

احمد به شبکه خبری العالم گفت: منبع درآمدی نداشتم بنابراین خودرویی خریدم تا با آن کار کنم اما نتوانستم شغلی به دست آورم. اکنون به دلیل نایاب شدن بنزین، نه شغلی دارم و نه می توانم رانندگی کنم.

بیش از 2هزار وسیله نقلیه در صنعا ساعت ها در صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین می مانند. اما در نهایت مجبورند بنزین را به قیمت 30 دلار برای هر گالن از بازار سیاه تهیه کنند.

این مشکل به دلیل کمبود وسایل نقلیه دامنگیر همه مردم شده است چرا که مجبورند مدت ها منتظر بمانند یا مسافت زیادی را پیاده روی کنند.

به تازگی ائتلاف متجاوز سعودی با ایجاد بحران سوخت در شمال و جنوب یمن و واداشتن کابینه منصور هادی به تحمیل مالیات و عوارض سنگین بر واردات مشتقات نفتی و مواد غذایی به جنگ اقتصادی خود علیه این کشور شدت داده و باعث شده است بازرگانان از واردات این محصول خودداری کنند.

به رغم تلاش های طرف های رسمی برای تأمین مواد نفتی، موجودی این مواد هنوز پاسخگوی نیازمندی ها و پایان دادن به بحران موجود که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است، نیست.

پربیننده ترین خبرها