لاریجانی:

نیروهای امنیتی با جدیت و فوریت حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنند/ تقلای آخر تروریست ها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی رسد

نیروهای امنیتی با جدیت و فوریت حادثه تروریستی اهواز را پیگیری کنند/ تقلای آخر تروریست ها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی رسد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 12:30

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این تقلای آخر تروریست ها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی رسد اما دستگاه های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند.

العالم- ایران/ سیاسی 

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور  با تسلیت حادثه تروریستی اهواز به مردم و نمایندگان شریف اهواز گفت: 31 شهریور سال جاری مصادف با ایام عزاداری و سوگواری سید الشهدا و یاران باوفای او بود که با جنایت تروریست های پلید در اهواز رنگ شهادت گرفت و ده ها نفر از مردم عزیز خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط سوال این است که چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیدند، تصریح کرد: تروریست ها دست پرورده قدرت های جنایتکار می توانستند این کار را در زمان و مکان دیگر انجام دهند اما علت انتخاب این مکان را باید به درستی دریابیم.

وی ادامه داد: رژه نیروهای مسلح نشانگر اقتدار یک نظام است به خصوص در کشور ما که در ابتدای انقلاب با تحریم نظامی مواجه بود. رژه نیروهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده متخصصین نظامی ساخته شده نشانگر تحقق راهی بود که امام (ره) به جوانان این سرزمین آموخت که با اراده قوی می توانیم استقلال همه جانبه پیدا کنیم.

لاریجانی یادآور شد: امسال حجم انبوه سلاح های مدرن و مانور اقتدار، استقلال کشور بود، این صحنه برای قدرت های چپاول گر به دو جهت قابل تحمل نیست نخست آنکه سال هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می کنند که ایران را به خاطر کشورهای منطقه تحریم نظامی کردیم و با خرید سلاح های مدرن از آمریکا می توانید در مقابل قدرت محدود شده و تحریمی ایران بایستیم و هدف آن ها علاوه بر اخاذی تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنگامی که آن ها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در شرایط تحریمی مشاهده می کنند و اراده قوی جوانان سلحشور ایران را ببینند همه داستان سرایی دچار بحران توجیهی می گردد.

وی در توضیح دومین جهت غیرقابل تحمل بودن قدرت استقلال ایران برای کشورهای چپاول گر، گفت: با همه شیطنت های تبلیغاتی آمریکا مسئله استقلال ایران در این 40 سال بعد از انقلاب علیرغم همه دسیسه ها، جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تامل برانگیز شده است، همیشه نمی توان با تبلیغات خود را به خواب زد، ملت ها وقتی ابهت مسلح مستقل قدرتمند ایران را می بینند و از طرفی دخالت های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمرشان را مشاهده می کنند دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می شوند.

لاریجانی افزود: از این رو برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه را با یک اقدام سبوعانه تحت الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود بلکه به عکس با تبلیغات زیاد عملیات تروریستی را بزرگ نمایی کنند و نشانه ضعف قدرت ایران قلمداد کنند.

وی با بیان اینکه از طرفی این اقدام نشان می دهد آمریکایی ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغات وسیع دچار یاس شده اند، گفت: در طول 40 سال ده ها بار تصور کردند که ایران کارش تمام شده یک روز با جنگ صدام هلهله راه انداختند که ایران چند هفته بیشتر دوام نمی آورد، روز دیگر با کودتای نوژه کار را فیصله یافته تلقی کردند و با هر بحران سیاسی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه راه انداختند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستاد توهمی و پول پراکنی بسیار گفته است اما هر بار دچار یاس شدند و این بار نیز با دستپاچگی از توافق هسته ای خارج شدند و ژست اقدام همه جانبه و تشکیل ستاد تکراری به خود گرفتند اما ظاهرا به این نتیجه رسیدند که این بار سرشان به سنگ می خورد لذا باید از هر وسیله ای برای مقابله با ملت ایران استفاده کرد و به قول خودشان به هم ریختگی امنیتی برای ملت ایجاد کنند.

لاریجانی تصریح کرد: هرچند این تقلای آخر آن ها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی رسد اما دستگاه های امنیتی کشور باید موضوع را جدی گرفته زیرا امنیت ملت مسئله ای نیست که تعلل در آن توجیه داشته باشد لذا همانگونه که رهبر معظم دستور دادند باید نیروهای امنیتی با جدیت و فوریت مسئله را پیگیری کنند و ریشه این تبهکاران را بخشکانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز باید به دلیل اهمیت مسئله موضوع را پیگیری جدی کند، مجلس شورای اسلامی نیز ضمن محکوم کردن این حادثه جنایتکارانه به خانواده محترم شهدا تسلیت گفته و برای مجروحین آرزوی سلامت و شفای عاجل می نماید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بازگشایی مدارس در روز اول مهر به همه معلمان عزیز و دانش آموزان گرامی تبریک عرض می کنم و امیدوارم که سال تحصیلی جدید پربرکت برای همه ملت ایران باشد.

خانه ملت 

پربیننده ترین خبرها