حمله ترکیه به شورشیان کرد برای اعمال فشار به عراق

حمله ترکیه به شورشیان کرد برای اعمال فشار به عراق
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 08:04

العالم، بغداد - عضو ائتلاف دولت قانون عراق، هدف ترکيه از هدف قرار دادن شورشيان کرد در خاک عراق را اعمال فشار به اين کشور براي تغيير سياست هايش نسبت به سوريه دانست.

"سعد المطلبي" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: عراق جدید توافقی با دولت آنکارا در زمینه حمله به مواضع حزب كارگران كردستان نداشته و هيئت دولت در بیانيه ای بر پایان دادن به نقض حاكميت این كشور تاکید کرد.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، گفت: دولت در بیانیه خود تاكيد کرد که حملات توجيه ناپذير تركيه به خاك عراق و قربانی کردن مردم را تحمل نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ترکیه نقض قانون ممانعت از مداخله نظامی در کشور همجوار است، تصریح کرد: آنكارا از موضوع شورشیان کرد به عنوان برگه ای سياسي براي اعمال فشار بر دولت عراق استفاده مي كند، تا این کشور را وادار کند در چارچوب طرح آمريكا وارد محور عربستان، قطر و تركيه شود و موضع خود را نسبت به سوریه تغییر دهد.

المطلبي، تاكيد كرد: عراق در كنار مردم سوريه است و خواسته هاي آنها برای آزادي و دمكراسي از طريق گفت وگو و نه كشتار و شكنجه را تایید می کند.

سعد المطلبي، گفت: تركيه بايد گزينه هاي نظامي را رها كند و براي حل مشكلات داخلي اش به رويكرد مبتني بر عقل و درايت و انصاف درباره حق كردها روي آورد و مشكلات داخلي خود را به عراق و مناطق ديگر صادر نكند.

3-19:40




 



پربیننده ترین خبرها