آزادي بانوی فعال سياسي زنداني در بحرين

آزادي بانوی فعال سياسي زنداني در بحرين
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 08:04

العالم - بانوي فعال سياسي بحريني كه به اتهام پاره كردن عكس پادشاه به دوماه زندان محكوم شده بود ، پس از تحمل حبس آزاد شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم  ، " زينب الخواجه" دختر عبدالهادي الخواجه فعال بحريني محكوم به حبس ابد ديروز (چهارشنبه) پس از 2 ماه حبس آزاد شد و به خانواده اش پيوست .
" محمد الجشي " وكيل مدافع زينب الخواجه اعلام كرد كه زينب بايد روز سه شنبه آزاد مي شد ولي دستور آزادي وي روز چهارشنبه صادر شد .
زينب روز دوم اوت بازداشت و روز 26 سپتامبر به جرم تخريب املاك وزارت كشور به 2 ماه حبس محكوم شده بود .
سازمان عفو بين الملل اعلام كرد كه منظور دستگاه قضائي از جرم تخريب املاك وزارت كشور اقدام زينب به پاره كردن تصوير پادشاه بحرين در دوران بازداشتش بود .
برخي وكلاي مدافع در بحرين اعلام كردند كه 13 اتهام مختلف به زينب وارد شده است .
اين وكلا افزودند : دستگاه قضائي بحرين امسال زينب را به جرم توهين به پادشاه و پرچم ملي به پرداخت 200 دينار بحريني (معادل 530 دلار) و به جرم توهين به كارمند دولتي و تجمع در يكي از مناطق منامه – پايتخت – به يك ماه حبس محكوم كرد .
زينب همچنين به جرم تجمع و اغتشاشگري در منطقه شيعه نشين " عالي " به 3 ماه حبس و پرداخت 300 دينار بحريني (800 دلار) محكوم شد و از اتهام توهين به كارمند يكي از بيمارستان هاي ارتش تبرئه شد .
دو (2) پرونده ديگر وي نيز در دستگاه قضائي همچنان در دست بررسي است كه پرونده اول مربوط به اتهام اخلال در عبور و مرور نزديك بندر " المالي " در منامه و پرونده دوم مربوط به اتهام تجمع و تحريك مردم عليه رژيم در ميدان ابوصيبع مي شود .  
عبدالهادي الخواجه پدر زينب با 6 نفر ديگر از معترضان بحريني محكوم به حبس ابد است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها