عضو ائتلاف دولت قانون عراق، مطرح کرد

نگرانی آمریکا از روابط نزدیک ایران و عراق

 نگرانی آمریکا از روابط نزدیک ایران و عراق
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 11:10

العالم، بغداد - عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به اهميت سفر سردار احمد وحيدي وزير دفاع ايران به بغداد و مذاكرات دو طرف درباره امنيت و ثبات منطقه بر نگراني و ناراحتي آمريكا و كشورهاي همپيمانش از نزديكي روابط تهران و بغداد تاکيد کرد.

"عدنان السراج" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: سفر وزير دفاع ايران به بغداد در زماني است كه دولت آمريكا، رژيم صهيونيستي و بسياري از قدرتها نمي خواهند ایران و عراق در جهت تضمين امنيت منطقه همکاری داشته باشند.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، افزود: آمريكا برای برهم زدن روابط نزدیک دو کشور ادعای استفاده ايران از حريم هوايي عراق براي انتقال سلاح به سوريه را مطرح کرد و از سوی دیگر با فشار به بغداد براي تحريم اقتصادي تهران حرکت دیگری را آغاز كرده است.

السراج، گفت: سفر وزير دفاع ايران به بغداد، تاريخي و نقطه عطفی در روابط سياسي و ساماندهي اوضاع امنيتي، نظامي، تبادل تجارب و حل برخي مشكلات باقی مانده به شمار می رود.

وي تصريح كرد: استقبال گسترده از هيئت ايراني بيانگر  توجه مسئولان عراقي بويژه دولت و فرماندهي نظامي این کشور است و مذاكرات بين دوطرف موفقيت آميز بود.

به گفته عدنان السراج در دیدار سردار وحیدی با مقام های عراقی، توافق درخصوص روند كاري كميته های دوجانبه به مرحله پاياني ترسيم مرزها رسيد و توافق نامه هایی درباره همكاري های امنيتي و مبارزه با تروريسم بین دو کشور منعقد شد.

عضو ائتلاف دولت قانون عراق، افزود: آمريكا از ابتكار بغداد در تنوع بخشيدن به منابع تسليحاتي خود از روسيه و ايران و دیگر كشورها بويژه در سايه پيشرفت بزرگ ايران در صنايع نظامي و دفاعی ديوانه شده است.

3-22:47



پربیننده ترین خبرها