هشدار نماینده مجلس سوریه:

حمله به سوریه منطقه را به آتش می کشد

حمله به سوریه منطقه را به آتش می کشد
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 11:27

العالم، دمشق - نماينده مجلس سوريه ضمن انتقاد از حملات رسانه اي، سياسي، اقتصادي و نظامي آنکارا به کشورش هشدار داد که حمله به سوريه به بهانه اصابت چند گلوله به ترکيه همه منطقه را به آتش خواهد كشيد.

"شريف شحاده" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه را به آغاز جنگ رسانه اي، اقتصادي و نظامي عليه كشورش متهم كرد و گفت: تركيه مرزهاي خود را براي ورود تروريست ها به سوريه بازكرده است و به تروريست هاي فراري نيز پناه مي دهد.

نماینده مجلس سوریه، با اشاره به انفجارهاي روز گذشته در شهر حلب، گفت: اين همه بمب و خودروي بمب گذاري شده از كجا وارد خاك سوريه شده است، بيش از 5 هزار تروريست چچني، پاكستاني، افغان، تونسي و غيره چگونه وارد خاك سوريه شده اند؟

شحاده افزود: مردم سوريه مخالف درگيري با تركيه هستند  و معتقدند که مردم تركيه گرفتار دولت اردوغان شده اند، نخست وزیری که به خاطر منافع شخصي اش روابط دوستانه دو ملت سوريه و تركيه را تيره كرد .

عضو مجلس نمايندگان سوريه، تصریح کرد:سوريه از جنگ با تركيه سودي نمي برد، كساني كه به سوي خاك تركيه تيراندازي كردند، گروه هاي مسلحي هستند كه مي خواهند سوريه و تركيه را درگير جنگ كنند.

شحاده ضمن تاکید بر آمادگی مردم سوریه برای دفاع از خاک خود در صورت بروز جنگ، از اردوغان خواست بحران سوریه را تشدید نکند و افزود: تشديد بحران سوريه لبنان، اردن و تركيه را متضرر خواهد کرد و همه منطقه گرفتار پيامدهاي اين جنگ خواهد شد.

نماینده مجلس سوریه وقوع جنگ ميان دو کشور را بعید دانست و گفت: غربی ها که در قبال اصابت چند گلوله به خاك تركيه واكنش نشان مي دهند، چرا در قبال ورود بيش از 5 هزار تروريست به سوريه و شهادت تعداد زيادي از مردم سوريه در مناطق مختلف اين كشور واكنش نشان نداشته اند؟

4-10:37






 



پربیننده ترین خبرها