نماینده مجلس سوریه:

هدف غرب تجزیه سوریه است

هدف غرب تجزیه سوریه است
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 13:25

العالم، دمشق - عضو مجلس نمايندگان سوريه درباره فتنه مذهبي و قوميتي پس از شكست توطئه براندازي نظام اين کشور هشدار داد و گفت: غرب به کمک هم پيمانان منطقه اي اش نقشه تجزيه سوريه را دنبال مي کند.

"عبدالله قيروز" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: برخی از رسانه هاي خارجی اعتراض های مردمي سوريه را وارونه جلوه دادند و هم اكنون با نشر اخبار دروغ و گمراه كننده تلاش می کنند فتنه مذهبي و قومي در كشور ايجاد كنند که در اين امر شكست خورده اند.

نماینده مجلس سوریه با اشاره به فعالیت هزاران تن از عناصر تکفیری در خيابان هاي حلب، حمله به مردم و تخریب اموال عمومي و خصوصي، گفت: پرچم هاي سياه كه نشانه القاعده است، در همه مناطق استقرار گروه هاي مسلح ديده مي شود .

قيروز با تاکید بر اینکه توطئه براندازي نظام سوريه به فضل بيداري مردم شكست خورده است، گفت:دشمنان هم اكنون در پي توطئه و ايجاد فتنه مذهبي و قوميتي هستند؛ اما تعداد زيادي از افراد مسلح پس از پي بردن به نقش مخرب دشمنان در سوريه سلاح هاي خود را به زمين گذاشته اند .

وی افزود : برخي تلاش مي كنند كه فلسطين را از اذهان عمومي پاك كنند و افكار عمومي را به مسائل ديگري مشغول كنند تا نقشه آمريكائي - صهيونيستي تجزيه منطقه به كشورهاي كوچك را اجرا كنند.

نماینده مجلس سوریه، ادامه داد:عربستان، قطر و تركيه جزء همين كشورها هستند و از تروريست ها و تكفيري هاي فعال در سوريه حمايت مي كنند .

عبدالله قيروز،گفت: تكفيري هاي فعال در سوريه تلاش مي كنند كه اعتراضات مردمي را از مسير اصلي منحرف و با فعاليت هاي مسلحانه كشور را تجزيه كنند.

4-11:44

پربیننده ترین خبرها