حزب دموکرات کردستان عراق «فؤاد حسین» را نامزد ریاست‌جمهوری اعلام کرد

حزب دموکرات کردستان عراق «فؤاد حسین» را نامزد ریاست‌جمهوری اعلام کرد
يکشنبه 1 مهر 1397 - 19:48

«فؤاد حسین» اعلام کرد که از سوی حزب دموکرات کردستان عراق برای پست ریاست‌جمهوری نامزد شده و به پارلمان معرفی خواهد شد.

العالم _ عراق

در حالی که امروز (یکشنبه) آخرین مهلت معرفی نامزدها به پارلمان برای انتخاب رئیس‌جمهور عراق بود؛ «فؤاد حسین» در گفت‌و‌گو با شبکه رووداو اعلام کرد که از سوی حزب دموکرات کردستان برای نامزدی این پست معرفی شده است.

پیش از این حزب اتحاد میهنی کردستان «برهم صالح» را برای پست ریاست‌جمهوری به پارلمان معرفی کرده بود و اینگونه احزاب کردستان عراق نتوانستند نامزد واحدی را به پارلمان معرفی کنند. طبق سنت سیاسی عراق، رئیس‌جمهور از میان کردها انتخاب می‌شود.

دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان پیش از ظهر امروز و پیش از معرفی «فؤاد حسین» برای نامزدی پست ریاست‌‌جمهوری با صدور بیانیه‌ای مدعی شده بود که به دنبال  رقابت برای دستیابی به مناصب نیست.

در بیانیه این حزب آمده است: تلاش می‌کنیم تا منصب ریاست‌جمهوری نقش و تأثیر بیشتری داشته باشد و منافع کردستان و مردممان را پاس بدارد؛ نه اینکه یک منصب بی تأثیر و بی نفع باشد.

«فؤاد حسین» از کردهای فِیلی و عضو سابق حزب «کادحی» است و در حال حاضر عضو هیچ حزبی نیست. او همچنین رئیس دفتر «مسعود بارزانی» رئیس سابق کردستان عراق است.

پارلمان عراق قرار بود روز سه‌شنبه پیش رو انتخاب رئیس‌جمهور را در دستور کار خود قرار دهد اما برنامه اعلام شده از سوی پارلمان، رأی‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور را در دستور کار خود ندارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها