صهیونیست ها و شکست برای تعیین خط قرمز هسته ای ایران

صهیونیست ها و شکست برای تعیین خط قرمز هسته ای ایران
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 13:54

العالم - تحليل گران رسانه هاي رژيم صهيونيستي اذعان کردند که نخست وزير اين رژيم ، با وجود اجراي برنامه مضحک نمايش نقاشي بمب در مجمع عمومي و در برابر دوربين هاي تلويزيوني ، نتوانست کاخ سفيد را براي تعيين خط قرمز براي ايران ترغيب کند.

" بنيامين نتانياهو "با به جان خريدن، اقدام مضحك كشيدن خط قرمز بر روي نقاشي براي هشدار به جامعه جهاني درباره برنامه هسته اي ايران، به دنبال همراه كردن باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا با خود بود؛ اما باراك اوباما و ديگر نهادها و سازمان هاي آمريكايي عليرغم استقبال رسانه هاي آمريكايي از اظهارات نتانياهو، از همراهي با او در زمينه تعيين خط قرمز براي ايران خودداري كردند.

به گزارش برنامه " العين الاسرائيليه " از شبكه خبري العالم، شبكه 2 تلويزيون اسرائيل بيان داشت: تقريبا هيچ روزنامه آمريكايي نماند كه اظهارات نتانياهو در سازمان ملل را منعكس نكند. رسانه هاي آمريكايي نيز با وجود انتقاد و بيان طنزآميز، به اين خبر پرداختند، اما در هر صورت نتانياهو از اين وضع خرسند است.
 
اين در حالي است كه دولت آمريكا، برخوردي محتاطانه با اظهارات نخست وزير رژيم صهيونيستي داشت و اوباما حتي پس از سخنان نتانياهو نيز قانع نشد و به ضرورت تعيين خط قرمز براي فعاليت هاي هسته اي ايران اعتقاد نداشت.

" لئون پانتا " وزير دفاع آمريكا نيز در اين زمينه گفت: اميدواريم كه آمريكا ، اسرائيل و جامعه جهاني با هم براي دستيابي به يك هدف تلاش كنند و در دستيابي به راه حلي مسالمت آميز ، نه نظامي براي اين مساله توفيق يابيم.

در عين حال كاخ سفيد از كاهش شدت تنش ميان آمريكا و اسرائيل خرسند است و هيلاري كلينتون با نتانياهو ديدار كرد و در پايان، اين ديدار را خوب و موفق ارزيابي كرد.

در اين ميان رسانه هاي تلويزيوني هر يك با ارائه كاريكاتوري از نتانياهو سعي كردند ديدگاه خود را در خصوص اظهارات و اقدامات وي در سازمان ملل بيان كنند.

" جان استوارت " در تحليلي با ارائه عكس نتانياهو در حال نشان دادن تصوير بمب، گفت: مي خواهي تظاهر كني كه نمي داني بمب اتمي چه شكلي است؟ خواهش مي كنم شوخي نكن، تو اسرائيلي هستي ، كافي است نگاهي به انبار خود بيندازي و ببيني كه بمب اتمي چه شكلي دارد.
نتانياهو بر اين باور است كه از نظر رسانه اي به اهداف مدنظر خود رسيده است اما از نظر سياسي هنوز هدف خود را محقق نكرده است، زيرا قدرت هاي بزرگ تعيين خط قرمز براي برنامه هاي هسته اي ايران را نمي پذيرند و به عكس از دور تازه اي از گفت و گو با ايران سخن مي گويند.
" محمد خواجه " تحليل گر نظامي و راهبردي در گفت و گو با برنامه العين الاسرائيليه از شبكه العالم گفت: ديدگاه آمريكا در خصوص فعاليت هاي هسته اي ايران با ديدگاه اسرائيل به اين موضوع متفاوت است، در واقع آمريكا باور ندارد كه ايران در مرحله توانمندي براي ساخت بمب اتمي باشد.
وي افزود: اوباما به سبب در پيش داشتن رقابت انتخاباتي بر سر پست رياست جمهوري و نياز به جلب رضايت لابي صهيونيستي ناچار است بگويد كه با نظر اسرائيل براي جلوگيري از رسيدن ايران به مرحله توليد بمب اتمي همسو است، اما سياست كاخ سفيد در قبال اين مساله را از طريق وزير دفاع و رييس ستاد ارتش به صراحت اعلام و تاكيد كرده است كه به دنبال اقدام نظامي براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران نيست.

26

پربیننده ترین خبرها