بولتون: خروج آمریکا از برجام آثاری اساسی بر ایران و منطقه داشته است

بولتون: خروج آمریکا از برجام آثاری اساسی بر ایران و منطقه داشته است
يکشنبه 1 مهر 1397 - 23:21

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا خروج این کشور از توافق هسته‌ای را دارای آثار مهمی خواند و گفت واشنگتن به دنبال تغییر رفتار عظیم ایران است.

العالم - آمریکا

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را اقدامی بسیار اثرگذار توصیف کرد و مدعی شد که واشنگتن طرح‌های ایران را مختل کرده است.

بولتون که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد: «تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای بر ایران و کل آن منطقه  تأثیری اساسی داشته است. تحریم‌های شدیدتر در ماه نوامبر فرامی‌رسند.»

وی افزود: «فکر می‌کنم ما طرح‌های آن‌ها برای تحمیل خواسته‌هایشان برای کشورهای اطراف در آن منطقه را مختل کرده‌ایم. فکر می‌کنم تحریم‌های تازه‌ آثار اقتصادی و سیاسی قابل توجهی داخل این کشور خواهد داشت و این چیزی است که ما می‌خواهیم. ما تغییر عظیم رفتار این رژیم و ایران را می‌خواهیم.»

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با «فاجعه‌بار» خواندن توافق هسته‌ای با ایران، از برجام خارج شد و دستور احیای تحریم‌های رفع‌شده ذیل این توافق را صادر کرد. پیش از این هم مقام‌های مختلف دولت آمریکا از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل از آنچه اثرگذاری تحریم‌ها خواندند و سقوط ارزش پول ایران، ابراز خرسندی کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها