در دیدار با سفیر ایران:

رئیس مجلس اعلای عراق: با ایران در یک جبهه علیه تروریسم هستیم

رئیس مجلس اعلای عراق: با ایران در یک جبهه علیه تروریسم هستیم
يکشنبه 1 مهر 1397 - 23:08

شیخ "همام حمودی" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و نائب رئیس سابق پارلمان این کشور گفت: بغداد با تهران در جنگ با تروریسم در یک جبهه قرار دارد.

العالم ـ عراق

شیخ حمودی روز یکشنبه در دیدار "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با وی، با محکومیت مجدد حمله تروریستی اهواز خواستار برخورد با جریان های افراطی شد و گفت: آمریکا با استفاده از این جرینا ها به دنبال بی ثباتی در کل منطقه است. 
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود که آمریکا به شیوه های مختلف درصدد بی ثباتی امنیتی در بین ملت های عربی و اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران است. 
شیخ حمودی بر ضرورت همکاری جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم و ریشه کنی آن تاکید کرد و گفت که بغداد در کنار تهران در یک صف واحد در مقابل تروریسم و توطئه های خارجی می ایستد. 
دو طرف در این دیدار همچنین مسائل جاری عراق و منطقه تبادل نظر کردند.
مسجدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع مسوولان و رهبران سیاسی عراق درخصوص حمله تروریستی اهواز بر تلاش مجدانه برای تقویت روابط دوجانبه در حوزه های مختلف تاکید کرد. 
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همچنین با تاکید بر دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اهمیت وحدت و یکپارچگی عراق و حمایت از کلیت روند سیاسی این کشور اظهار امیدواری کرد: با اجماع نیروهای سیاسی عراق هر چه زودتر انتخاب رئیس جمهوری و نخست وزیری به انجام برسد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز یکشنبه همچنین بطور جداگانه با 'فواد معصوم' رئیس جمهوری و 'محمد الحلبوسی' رئیس جدید پارلمان این کشور در دفاتر کارشان و نیز 'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان سابق این کشور در محل سفارت دیدار و گفتگو کرد. 

پربیننده ترین خبرها