اوپک و روسیه از افزایش تولید نفت صرف نظر کردند/نظر آمریکا تامین نشد

اوپک و روسیه از افزایش تولید نفت صرف نظر کردند/نظر آمریکا تامین نشد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 08:14

اوپک و روسیه به عنوان اصلی ترین کشور تولید کننده نفت غیر عضو اوپک، هرگونه افزایش تولید نفت را در کوتاه مدت رد کرده اند و همچنین خواسته رئیس جمهور آمریکا را نادیده گرفتند.

العالم - آسیا

به گزارش رویترز، خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی در نشست وزیران کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در الجزایر گفت: من بر قیمت نفت تاثیر نمی گذارم.

روز جمعه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با اشاره به ارتباط میان حمایت آمریکا از کشورهای خاورمیانه و قیمت هر بشکه نفت از اوپک خواست بهای نفت را کاهش دهد.

پیش از کاهش عرضه نفت به دنبال اجرایی شدن تحریم های آمریکا علیه ایران، بهای هر بشکه نفت در بازار جهانی به هشتاد دلار رسیده است که بهترین سطح طی چهار سال گذشته است.

روز جمعه یک منبع نزدیک به مذاکرات اعلام کرد اوپک و دیگر تولید کنندگان عمده نفت در مورد امکان افزایش تولید 500 هزار بشکه نفت در هر روز به منظور جبران کاهش عرضه نفت ایران به دلیل تحریم های آمریکا رایزنی کردند.

خالد الفالح تاکید کرد: عربستان سعودی توان افزایش تولید نفت را دارد اما گفت این مسئله در شرایط کنونی ضرورتی ندارد.

وی گفت: من می شنوم که بازارها به خوبی تامین می شوند. من حتی یک پالایشگاه را در جهان سراغ ندارم که به دنبال نفت باشد و نیابد.

محمد بن حمد الرمحی وزیر نفت عمان و بخیت الرشیدی وزیر نفت کویت نیز اعلام کردند، تولید کنندگان نفت بر سر تعهد به توافق ماه ژوئن توافق کردند. این توافق می گوید تولید نفت نباید به فراتر از میزان پیش بینی شده کاهش یابد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها