سفير روسيه در لبنان:

روسیه اجازه دخالت نظامی را در سوریه نمی دهد

روسیه اجازه دخالت نظامی را در سوریه نمی دهد
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 15:55

العالم، بيروت - سفير روسيه در لبنان ضمن تاکيد بر مخالفت کشورش با دخالت خارجي در سوريه، گفت: مسکو به عنوان يک عضو دائم شوراي امنيت اجازه دخالت نظامي را در سوريه نخواهد داد.

"الكساندر زاسكبين"روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم،گفت: به نظر مي رسد نوعي از خصومت ميان طايفه ها در سوريه شكل گرفته است؛ در حالي كه اساسا بحران سوريه در ابتدا به صورت تحركاتي مردمي براي اصلاح طلبي و دمكراسي خواهي بود.

سفیر روسیه در لبنان، تاکید کرد که نيروهاي ميهن پرست سوري بايد در برابر تلاش ها برای فتنه انگيزي در اين كشور هر چه سريع تر واکنش نشان داده و زمينه برگزاري گفت و گوي ملي را فراهم كنند.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر نظام سوري، با تمام دشمنانش درگير جنگ شده است، دشمناني كه از شيوه هاي نظامي خطرناكي بر ضد نظام سوري استفاده مي كنند؛ ما اين مساله را درك مي كنيم و توقف فوري  خشونت ها را خواستاريم.

الكساندر زاسكبين درباره احتمال دخالت نظامي غرب در سوريه، گفت: با مشاهده رویدادهای عراق و لیبی می بینیم که پس از هر بار دخالت خارجی، كار براي كشورهاي غربي سخت تر مي شود؛ به عنوان مثال اوضاع ليبي در حال حاضر بي ثبات است، از این رو روسیه به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت اجازه نخواهد داد دخالت نظامی در سوریه روی دهد.

4-11:51

 



پربیننده ترین خبرها