الوطن: محمود عباس به بشار اسد پیام تبریک ارسال کرد

الوطن: محمود عباس به بشار اسد پیام تبریک ارسال کرد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 11:27

روزنامه "الوطن" چاپ سوریه به نقل از "بسام الصالحی" عضو کمیته اجرایی "سازمان آزادیبخش فلسطین" اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به مناسبت پیروزیهای اخیر ارتش این کشور پیام تبریک ارسال کرده است.

العالم ـ سوریه

به گزارش روز دوشنبه روزنامه الوطن، وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه ای اعلام کرد، الصالحی پیام تبریک عباس به اسد را در مورد آخرین تحولات سوریه به این وزارتخانه منتقل کرده است.
به نوشته این روزنامه، وزارت خارجه سوریه در این بیانیه تصریح کرد که "فیصل المقداد" معاون وزیر خارجه این کشور در دیدار با الصالحی پیام تبریک عباس را دریافت کرده است.
الصالحی همچنین در گفت وگو با روزنامه الوطن، دیدار خود با مقداد را بسیار موفقیت آمیز ارزیابی کرد و گفت: این دیدار بیانگر عمق روابط فلسطینی - سوری و نیز پیام بسیار مهمی برای مقابله با چالش های بعدی در منطقه است.
عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین افزود: در این دیدار پیام تبریک عباس به اسد را منتقل کردم و درباره اهمیت هماهنگی مواضع مشترک نسبت به چند مساله پیش روی مردم فلسطین و امت عرب به صورت کلی بحث و گفت وگو کردیم.
وی گفت: در این دیدار، به دیدگاه مشترک در مورد مقابله با خطرات و تهدیدهای منطقه از جمله توطئه "معامله قرن" اشاره شد. 
همچنین خبرگزاری فلسطینی "معا" در گزارشی به نقل از یکی از اعضای سازمان آزادیبخش فلسطین، ارسال نامه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رئیس‌ جمهوری سوریه را تایید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری معا، "انور عبدالهادی" رئیس اداره سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) در دمشق اعلام کرد: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای رئیس‌ جمهوری سوریه پیام مکتوب ارسال کرده است.
عبدالهادی افزود: الصالحی عضو کمیته اجرایی "ساف"، یک نامه از عباس درباره آخرین تحولات منطقه برای اسد را به مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تحویل داده و مقداد نیز این نامه را به دست اسد رسانده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2014 میلادی نیز با ارسال پیام مکتوب به اسد، پیروزی وی را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه تبریک گفته بود.
عباس در آن نامه تصریح کرده بود: انتخاب اسد می‌تواند وحدت سوریه و حاکمیت آن را حفظ و به خروج آن کشور از بحرانی کنونی در مقابله با تروریسم کمک کند.

پربیننده ترین خبرها