رایزنی السیسی با مقامات اروپایی به منظور گسترش روابط قاهره - بروکسل

رایزنی السیسی با مقامات اروپایی به منظور گسترش روابط قاهره - بروکسل
دوشنبه 2 مهر 1397 - 12:20

یک خبرگزاری روسی از دیدار دو نفر از سران اروپایی با رئیس جمهور مصر در راستای مذاکره برای گسترش روابط میان طرفین و آمادگی برای نشست مشترک اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خبر داد.

العالم - مصر

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر روز یکشنبه با «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش و «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا دیدار کرد و حاضرین درباره گسترش همکاری میان قاهره و بروکسل به تبادل‌نظر پرداختند.

خبرگزاری اسپوتنیک این خبر را از مقامات قاهره کسب کرده است و بر طبق آن «سامح شکری» و «عباس کمال» رئیس سرویس اطلاعات مصر هم در این نشست حضور داشتند.

همچنین دربیانیه‌ای که به این منظور تهیه شده، آمده است که در این ملاقات، السیسی بر تمایل خود به تقویت همکاری‌ها با اتحادیه اروپا در سایه ارتباطات قوی که طرفین را متحد می کند، تاکید کرد اما به منافع مشترک در زمینه حل مسایل غرب آسیا اشاره‌ای نشده است.

کورتس و توسک هم در زمینه ادامه همکاری و دیدار با طرف مصری برای مذاکره درباره مسایل مشترک اعلام آمادگی کردند. مقامات اروپایی همچنین، اقدامات مصر در زمینه مقابله با مهاجرت غیرقانونی را ستودند.

علاوه بر این موارد، اتحادیه اروپا و طرف عربی بر هماهنگی میان اتحادیه اروپا و کشورهای عربی برای مقابله با چالش‌ها و تهدید‌های منطقه‌ای  و آمادگی برای نشست اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب تاکید کردند.

هفته پیش توسک گفته بود که در نشست اخیر زالسبورگ واقع در اتریش، پیشنهاد نشستی مشترک با اتحادیه عرب در ماه فوریه در مصر را مطرح خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها