در دیدار با وزیر خارجه آمریکا شاه اردن بر گزینه 2 دولتی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد

در دیدار با وزیر خارجه آمریکا شاه اردن بر گزینه 2 دولتی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد
دوشنبه 2 مهر 1397 - 12:30

شاه اردن و وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره تحولات منطقه و مسئله فلسطین گفت‌وگو کردند.

العالم - آسیا

«عبدالله دوم» شاه اردن و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در نیویورک با یکدیگر دیدار و درباره شراکت استراتژیک اردن و آمریکا و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار تحولات مربوط به روند سازش بررسی شد و شاه اردن بر اهمیت احیای مذاکرات بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی با استناد به راه‌حل دو دولت به منظور دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، در این دیدار همچنین بحران آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) بررسی شد و شاه اردن ضرورت مسئولیت‌پذیری جامعه جهانی برای حمایت مالی از این آژانس جهت فراهم کردن زمینه استمرار خدمات‌رسانی آن به بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی را مورد تأکید قرار داد.

دو طرف در این دیدار همچنین به بررسی بحران سوریه و ضرورت حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه با هدف حفظ تمامیت ارضی و وحدت این کشور پرداختند.

بررسی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط با جنگ فراگیر علیه تروریسم از دیگر محورهای گفت‌وگوی شاه اردن و وزیر خارجه آمریکا بود.

در این دیدار همچنین «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و سفیر این کشور در واشنگتن نیز حضور داشتند.

پربیننده ترین خبرها