خشم مهد انقلاب تونس از جنبش النهضه

خشم مهد انقلاب تونس از جنبش النهضه
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 18:44

العالم، تونس - مردم ساکن استان "سيدي بوزيد" مهد انقلاب تونس، در چند روز آينده اعتراض هاي جديدي عليه جنبش النهضه حاكم بر کشور برگزار مي کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار العالم، مردم استان سیدی بوزید که طرفدار جنبش النهضه حاکم بر کشور نبوده و نیستند، اقدامات این حزب را انتقامجويي از خود می دانند و از رفتار النهضه به خشم آمده اند.

مردم اين استان قصد دارند در چند روز آينده اعتراض هایی را در دستور كار قرار دهند و در همين راستا تهديد به اعتصاب عمومي كرده اند.

اعتصاب ها و اعتراض های مردمي در تونس زماني شدت گرفت كه دولت به ریاست جنبش النهضه در تحقق وعده هاي انتخاباتي خود شكست خورد درحالی كه در 23 ماه جاري ميلادي، دوره انتقالي در اين كشور به پايان مي رسد.

دولت تونس در ابتداي به قدرت رسيدن طرح هاي بزرگي ارائه داد، اما اجراي آن هنوز آغاز نشده  و اين مساله ناخرسندي طبقه فقیر جامعه را كه در انتظار راه حل هاي فوري بودند، باعث شد.

در حال حاضر برخي طرف هاي مستقل و سازمان هاي مردم نهاد در تلاش براي آشتي دادن نماينده دولت در استان و مردم خشمگين سيدي بوزيد هستند كه چاره اي جز اعتراض نمي بينند.

"رابح الحجلاوي" فعال رسانه اي تونسي در اين خصوص به شبكه العالم،گفت: راديو و تلويزيون تونس سعي مي كند نقش ميانجي ميان دولت های محلي و دولت مركزي از يك سو و ميان دولت و مردم و سازمان هاي هاي مردم نهاد از سوي ديگر باشد.

اين در حالي است كه تنش امنيتي، همچنان در استان سيدي بوزيد حاكم است و تحليل گران بهترين راه براي پشت سر گذاشتن اين بحران را گشايش گفت و گو ميان دو طرف مي دانند.

04-11:05





 



پربیننده ترین خبرها