نويسنده و تحليلگر سياسي سوري:

تروریست ها در تنش مرزی ترکیه و سوریه نقش دارند

تروریست ها در تنش مرزی ترکیه و سوریه نقش دارند
پنج‌شنبه 13 مهر 1391 - 19:17

العالم، دمشق - نويسنده و تحليلگر سياسي سوري عناصر تروريست و تكفيري هاي مسلح را عامل تنش مرزي بين ترکيه و سوريه دانست.

"لقاء شحاده " روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اگر سوريه به دنبال جنگ با برادران ترك خود بود، اين جنگ را زماني آغاز مي كرد كه دولت تركيه به جمع آوري جنگجويان و مسلح كردن و اعزام آن ها به سوريه اقدام می کرد یا این جنگ را زماني آغاز مي كرد كه تركيه شمار زيادي از نيروهاي زميني خود را در مستقر كرد.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، با اشاره به اینکه به نفع سوريه نيست كه خود را درگير چنين جنگي كند ، افزود : همچنین به هيچ وجه به نفع تركيه نيست كه دولت سوريه را متهم به ارتكاب چنين جنايتي كند؛ در اين شرايط خويشتنداري به سود همه طرف هاست.

وي افزود: اميدواريم كه كشور دوست و همسايه مان تركيه از جنگ به پا كردن بپرهيزد، ما سوري ها، از واقعه روز گذشته ابراز تاسف كرديم و دولت سوريه فورا پرونده اي براي تحقيق در اين زمينه گشود كه رسيدگي به آن ادامه دارد.

تحليلگر سياسي سوري خاطر نشان كرد: مي خواهم به برادران تركيه اي يادآوري كنم كه درگير شدن در جنگي مسلحانه در مرزهاي سوريه و تركيه نه به نفع سوريه است نه به نفع تركيه.

لقاء شحاده تاكيد كرد: كشورهاي غربي، پيمان ناتو و روسيه مي دانند كه جنگ با سوريه به نفع هيچ كس نيست و سوري ها خواهان جنگ با تركيه نيستند؛ رسيدگي به اين موضوع نيازمند آرامش، خويشتنداري و تامل است.

4-14:41




 



پربیننده ترین خبرها