توصيه روسيه درباره مناقشه تركيه وسوريه

توصيه روسيه درباره مناقشه تركيه وسوريه
جمعه 14 مهر 1391 - 04:13

روسيه از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواست تا از رويكرد يكجانبه درباره مناقشه مرزي ميان تركيه و سوريه پرهيز كند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، خبرگزاري رسمي روسيه "ايتارتاس" روز پنجشنبه به نقل از منابع آگاه روس اعلام كرد: روسيه از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است با ارزيابي حادثه مرزي تركيه و سوريه از اتخاذ مواضع يكجانبه در باره اين مساله پرهيز كند.

خبرگزاري ايتارتاس با اشاره به ارايه پيش نويس بيانيه اي از طرف اعضاي شوراي امنيت در باره مناقشه مرزي سوريه و تركيه بدون ذكر نام كشورهاي ارايه كننده اين پيش نويس، خاطرنشان كرده است كه هيات روسيه در سازمان ملل با پيش نويس اين بيانيه مخالفت كرده است.

شهر مرزي "آكچاقلعه" تركيه عصر روز چهارشنبه هدف حملات خمپاره اي قرار گرفت. آنكارا دمشق را مسوول اين اقدام مشكوك دانست و با ناديده گرفتن پيام سوريه مبني بر خويشتنداري تا مشخص شدن عوامل پشت پرده اين اقدام مشكوك، به بمباران مناطق مختلفي از خاك سوريه مبادرت كرد.

خبرگزاري رسمي سوريه خاطرنشان كرد: روسيه عقيده دارد كه متن پيش نويس بيانيه ارايه شده به شوراي امنيت در باره مناقشه مرزي تركيه و سوريه نامتعادل بوده و مي تواند به تشديد درگيري ها در منطقه منجر شود.

در اين گزارش اضافه شده است: در متن پيش نويس بيانيه به پاسخ مسلحانه تركيه به اقدام سوريه هيچ اشاره اي نشده است و شوراي امنيت سازمان ملل متحد ضمن چشم پوشي از پاسخ تند آنكارا، با ادامه اجراي سياستهاي دوگانه در واقع در باره وجهه و اعتبار خود ريسك مي كند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها